close
دانلود آهنگ جدید
ثبت شرکت و برند - 8
loading...

ثبت شرکت و برند

صورتجلسات و آگهی ها

ali بازدید : 55 دوشنبه 03 دي 1397 نظرات ()

جهت ورود اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت ابتدا باید اطلاعات ذیل را پر نمایید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما در ثبت 20 تماس حاصل فرمایید :
 
اطلاعات شرکت
 
اگر شناسه ملی شرکت خود را در اختیار دارید آن را در قسمت مربوطه وارد و کلید «گام بعدی» را کلیک نمایید.
 
در صورتی که شناسه ملی شرکت را در اختیار ندارید می توانید با استفاده شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت به مرحله بعد بروید.
 
۱- شماره ثبت شرکت: شماره ای که هنگام ثبت به شرکت اختصاص داده شده است. این شماره در صورتجلسه تاسیس و اساسنامه شرکت موجود است و می توانید به آن مراجعه نمایید.
 
۲- نوع شرکت: در این قسمت باید نوع شرکت خود را وارد نمایید به عنوان مثال شرکت سهامی خاص، با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی یا غیره می تواند باشد.
 
اطلاعات جلسه
 
در صفحه بعدی ابتدا نوع صورتجلسه که به عنوان مثال می تواند مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و غیره باشد تعیین می شود. توجه داشته باشید که نوع صورتجلسه بر اساس نوع شرکت متفاوت است بنابراین اگر شرکت سهامی خاص باشد نوع صورتجلسات آن با صورتجلسات شرکت با مسئولیت محدود متفاوت خواهد بود. آنچه در نوع صورتجلسه مشاهده می نمایید صورتجلساتی است که با توجه به نوع شرکت می توانید انتخاب کنید.
 
نصاب جلسه نیز مشخص می نماید که جلسه با حضور تمامی اعضا تشکیل شده یا اکثریت اعضا حضور دشته اند که در این حالت نیز باید آیتم مورد نظر مشخص شود.
 
نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره همراه متقاضی جهت اطلاع رسانی و دسترسی در مواقع خاص نیز باید در این قسمت وارد شود.
 
همچنین «سمت متقاضی» که نشان می دهد شخص درخواست کننده اصیل است یا وکیل.
 
در این قسمت باید تاریخ جلسه ای که برگزار شده است مشخص شود.
 
ساعت شروع و خاتمه جلسه نیز در قسمت های مربوطه وارد می شود. ذکر این نکته ضروری است که تقدم و تاخر ساعات جلسات را در صورتی که چند جلسه در یک روز تشکیل شده باشد رعایت فرمایید.
 
در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.در این مرحله نیز می توان با کلیک بر روی کلید «پذیرش موقت» شماره دسترسی ۱۹ رقمی دریافت نمایید.
 
نام و نام خانوادگی و سمت امضاء کننده دفتر باید مشخص شود. همچنین «وضعیت توکیل امضا کننده» نشان می دهد که حق توکیل اعطا شده است یا خیر.
 
تصمیمات جلسه
 
در این صفحه تصمیماتی که که در جلسه اتخاذ شده وارد می شود. لازم به ذکر است تصمیماتی که نمایش داده می شود بر اساس نوع صورتجلسه متغیر است. بنابراین اگر تصمیم جلسه در فهرست مورد نظر وجود نداشته باشد ممکن است که شما مجاز به اتخاذ چنین تصمیمی در این نوع جلسه نباشید. ابتدا با کلیک بر روی  کلید   از فهرست نوع تصمیم، تصمیم مورد نظر را انتخاب نموده سپس کلید «افزودن تصمیم جلسه» را کلیک می نماییم. اگر در یک جلسه چند تصمیم اتخاذ شده باشد که باید در یک صورتجلسه گنجانده شود، از فهرست نوع تصمیم انتخاب نموده و کلید «افزودن تصمیم جلسه» را مجدداً کلیک می نماییم. برای حذف یک تصمیم بر روی   کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.
 
اگر در موضوع جلسه شما تغییر نام وجود داشته باشد پس از کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه «نام-های درخواستی» می رود و در غیر این صورت به صفحه «اشخاص جلسه» منتقل می شود.
 
نام های درخواستی
 
در ابتدا «اولویت» را مشخص می نماییم. یعنی به ترتیب اسامی که مدنظر است پیشنهاد داده می شود. ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که اگر اولویت های بالاتر مورد قبول باشد به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نمی شود. سپس در فیلد «نام درخواستی» اسم مورد نظر تایپ می شود. در قسمت «توضیحات متقاضی» اگر شرح یا توضیح اضافه لازم بود می توان اضافه نمود. پس از آن با کلیک بر روی کلید «ثبت نام» اسم پیشنهادی خود را اضافه می نمایید. تعداد اسامی پیشنهادی نباید از ۵ اسم بیشتر باشد. برای حذف یک اسم بر روی کلید «حذف» کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.
 
اشخاص جلسه
 
در این مرحله باید اعضایی که در جلسه حضور دارند و سمت هر یک را مشخص نمایید. ممکن است شخصی به عنوان وکیل یا نماینده یک نفر دیگر در جلسه حضور داشته باشد. همچنین اگر شخصی صرفاً به عنوان سهامدار شرکت داشته باشد این عنوان انتخاب می شود. اما توجه نمایید که اگر شخصی سمتی در جلسه دارد، به عنوان مثال رئیس یا منشی جلسه است و جزء سهامداران نیز محسوب می شود باید سمتی که در جلسه دارد انتخاب شود. در این صفحه باید «نوع شخص»، «نام شخص»، «نام خانوادگی شخص»،  «شماره ملی» و «نام پدر» باید ورود اطلاعات شود.گزینه ای به نام «تابعیت شخص»  وجود دارد. در این گزینه دو انتخاب وجود دارد اولی «ایرانی» و دومی «غیر ایرانی» است. اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر ایرانی انتخاب شود باید «شماره گذرنامه» ورود اطلاعات شود.  اگر نوع شخص، شخص حقوقی باشد نیز «نام شخص»، «شناسه ملی»، و «شماره ثبت» اجباری است.
 
سمت اشخاص جلسه
 
در این صفحه سمت اشخاص جلسه معین می شود. ابتدا «اشخاص جلسه» را از افرادی که قبلاً وارد کرده ایم انتخاب می شود. سپس «سمت در شرکت» نیز از فهرست مربوطه انتخاب می شود. بعد از آن «سمت در جلسه» انتخاب می شود.
 
ارتباط اشخاص جلسه
 
اگر سمت شخص در جلسه «نماینده سهام دار» یا «وکیل سهام دار» باشد در این صفحه وارد می شود. در این بخش ابتدا «نماینده/وکیل» انتخاب می شود. این فیلد بر اساس آنچه قبلاً وارد شده است انتخاب می شود. سپس «نوع نمایندگی» مانند وکیل، وصی، قیم یا غیره را از فهرست انتخاب می کنیم. پس از آن «نماینده شده/موکل» یعنی کسی که این شخص وکیل او شده است انتخاب می شود. در انتها کلید «ثبت ارتباط شخص» را کلیک می کنیم. اگر بخواهیم اطلاعات وارد شده را پاک کنیم از کلید «حذف ارتباط شخص» استفاده می نماییم. اگر بخواهیم تغییری در اطلاعات ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.
 
مدارک مورد نیاز
 
در این صفحه بنا به تصمیماتی که انتخاب شده و نوع صورتجلسه مدارکی را که متقاضی باید ارائه نماید را به صورت خودکار نشان می دهد. در سمت راست فرم گزینه ای به نام «تایید مدارک مورد نیاز» وجود دارد که باید تیک بخورد. در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارک مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه انها اقدام می نماید.در انتها با کلیک بر روی کلید مرحله بعدی به صفحه بعد می رویم.
 
متن صورتجلسه
 
در این صفحه باید متن صورتجلسه تایپ شود. برای جلوگیری از اتلاف وقت می توانید از متون پیش فرضی که در سامانه تعبیه شده است استفاده نمایید. این متون بر اساس آنچه در تصمیمات انتخاب شده است تغییر می کند. برای این کار باید کلید «دریافت متن پیشنهادی رایانه» را کلیک نماییم. همچنین این متون کاملاً قابل تغییر است و قابلیت کپی و الصاق نیز دارد. در این مرحله و پس از تکمیل صورتجلسه کلید «پذیرش نهایی» را کلیک می کنیم.

ثبت شرکت در کشور های همسایه

ali بازدید : 64 یکشنبه 11 آذر 1397 نظرات ()

نحوه ثبت شرکت در کشور های همسایه : ثبت شرکت در هر کشور با توجه به قوانین حاکم در ان کشور انجام می شود که در این متن به نحوه ثبت شرکت در کشور های ارمنستان، ترکیه و امارات متحده عربی می پردازیم.

ثبت شرکت در ارمنستان :

۱- مراجعه به اداره (ovir) اویر ۲- مراجعه به اداره رجیستر (Register) و ثبت نام شرکت و تنظیم اساسنامه، ۳- مراجعه به محل تهیه مهر شرکت ها، ۴- مراجعه به اداره مالیات محل انجام کار با اجاره نامه محل کار و اساسنامه شرکت، جهت دریافت کد و مجوز تهیه مهر شرکت، ۵– تنظیم محضری قرارداد اجاره محل حقوقی ثبت شرکت، ۶- ثبت در اداره بازنشستگی، ۷– تهیه کاسا و پلمب کردن در اداره مالیات، ۸- تنظیم محضری قرارداد اجاره محل حقوقی ثبت شرکت، ۹- مراجعه به گمرک با معرفی نام جهت باز کردن پرونده جهت واردات و صادرات، ۱۰- مراجعه به بانک و ایجاد حساب بانکی و تاییدیه امضاء کارت بانک در محضر و تایید کارت در اداره مالیات، ۱۱- ارائه آدرس دفتر به صورت صوری و فیزیکی.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در ارمنستان توسط اشخاص حقیقی:

۱- تعیین نام شرکت جهت استعلام، ۲- درخواست نامه جهت ثبت شرکت، ۳- صورت جلسه سهامداران و مشخص کردن سهام هر یک از اعضا، ۴- انتخاب مدیر عامل شرکت، ۵- مشخصات مدیر عامل، ۶- ترجمه رسمی گذرنامه های هر یک از سهامداران و مدیر شرکت جهت ارائه ان ها به اداره ثبت، ۷- درج میزان سهام هر یک از سهام داران برحسب سرمایه، ۸- آدرس محل شرکت یا محل فعالیت، ۹- گواهی و فیش پرداخت سرمایه اولیه به اسم شرکت.

سرمایه لازم برای ثبت شرکت در ارمنستان :

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در ارمنستان، ۵۰۰۰۰ درام و حداکثر آن بی نهایت می باشد.

ثبت شرکت در ترکیه

انواع ثبت شرکت در کشور ترکیه:
در کشور ترکیه انواعی شرکت است که تابع قانون تجارت این کشور نبوده و فاقد شخصیت حقوقی می باشند. اما شرکت هایی که تابع قانون اند تا حدودی همانند انواع آن در کشور ایران می باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور ترکیه:

تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر و حداکثر  ۵۰ نفر می باشد.

مسئولیت شرکا نسبت به بدهی در شرکت با مسئولیت محدود با توجه به میزان سرمایه ان ها در شرکت می باشد.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه :

۱- تنظیم فرم اداره دارایی و مراجعه و تحویل اسناد مربوطه به اداره مذکور برای بررسی اسناد و بازدید و تایید آدرس دفتر شرکت توسط بازرسان آن اداره، ۲- تنظیم اساسنامه و فرم های مخصوص تاسیس شرکت، ۳- تایید اساسنامه در دفتر خانه رسمی، ۴- بازدید و تایید آدرس شرکت توسط بازرسان اداره دارایی، ۵- مراجعه به اداره دارایی و اخذ شماره مالیاتی شرکا، ۶- مراجعه به اتاق بازرگانی برای ثبت شرکت، ۷- اخذ شماره مالیاتی شرکت پس از بازدید و تایید آدرس، ۸- تایید نمونه امضا و وکالت نامه در دفترخانه، ۹- اخذ کارت بازرگانی، ۱۰- تصدیق دفاتر حسابداری، ۱۱- معرفی حسابدار، ۱۲- گشایش حساب بانکی شرکت، ۱۳- چاپ روزنامه رسمی.

ثبت شرکت در کشور امارات متحده:

دبی شهری است که یکی از سریع ترین رشد های اقتصادی در جهان را نمود میدهد و محل ثبت بسیاری از شرکت های بزرگ منطقه ای می باشد. این شهر دارای چندین منطقه آزاد بوده که راس الخیمه یکی از ان ها می باشد. ثبت شرکت در این منطقه دارای مزایایی بسیاری می باشد از قبیل: ۱– عدم نیاز به انتشار حساب های سالانه، ۲- عدم محدودیت در حواله های بانکی، ۳- بدون مالیات، عدم مالیات بر ارزش افزوده، ۴- عدم نیاز به سرمایه اولیه، ۵- عدم نیاز به بررسی سالانه حساب، ۶- باز کردن حساب بانکی شرکتی، ۷- خرید ملک و خانه بر روی شرکت، ۸- درج نشدن نام سهامداران و مدیران در مدارک دولتی، ۹-شرکت های امارات متحده عربی بالاترین درجه از محرمانه بودن و انعطاف پذیری را نسبت به شرکت های دیگر دارند.

سرمایه شرکت

ali بازدید : 59 یکشنبه 11 آذر 1397 نظرات ()

سرمایه اورده شده توسط شرکا در شرکت را، سرمایه شرکت می گویند که ممکن است به صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد.
 

سرمایه اورده شده توسط شرکا در شرکت را، سرمایه شرکت می گویند که ممکن است به صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد.

با توجه به ماده ۱۱۸ قانون تجارت اورده های غیرنقدی در شرکت باید تقویم و تسلیم شوند وگرنه شرکت تاسیس نمی شود.

 
پرداخت سرمایه:


به هنگام تشکیل شرکت های سهامی، دارندگان سهام باید حداقل  35درصد از سهام را پرداخت و بقیه سهام را تعهد نمایند که این مدت تعهد باقی مانده از ۵ سال تجاوز نخواهد کرد.

سرمایه های اورده شده به صورت غیر نقدی توسط شرکا باید تادیه شده باشد.

 
سرمایه های نقدی و غیر نقدی:

 
سرمایه های اورده شده در شرکت ها به دو صورت نقدی و یا غیر نقدی می باشند.

سرمایه های نقدی به صورت وجه نقد بوده و سرمایه غیر نقدی مال، امتیاز و یا عملی است که شرکاء در ازاء قیمت سهام خریداری شده می پردازند.
 

افزایش سرمایه شرکت:

 
افزایش سرمایه شرکت عبارت است از افزایش تعداد سهام منتشر شده توسط شرکت های سهامی.

اگر شرکت ها احتیاج به نقدینگی برای فعالیت های جدید و یا توسعه فعالیت های قبلی داشته باشند، اقدام به افزایش سرمایه می نمایند.

 

راههای افزایش سرمایه شرکت :

 

 –استفاده از اندوخته های سنوات گذشته

 –آورده های نقدی

–ترکیبی از هر دو مورد

– فروش سهام (  در صورتیکه شرکتها برای انجام فعالیت های بزرگتر احتیاج به سرمایه بیشتری پیدا کنند.)

زمانی می توان سرمایه شرکت را افزایش داد که کلیه سرمایه شرکت تادیه شده باشد.

افزایش سرمایه در زمانی که شرکاء هنوز تعهد خود را کاملاً انجام نداده و هنوز مبلغی از سرمایه را پرداخت نکرده اند، شرکت حق افزایش سرمایه را به هیچ عنوان نخواهد داشت.

 

سرمایه درگردش:

سرمایه در گردش به مقدار دارایی جاری گفته می شود که از محل منایع مالی بلند مدت تامین شده باشد.

 

سرمایه ثابت:

ان مقدار از سرمایه که به صورت وسایل تولید، مواد خام و ابزار کار می باشد را سرمایه ثابت می گویند.

 

چگونگی افزایش سرمایه در شرکت

 

به دنبال پیشنهاد هیئت مدیره و ارائه طرح توجیهی و مشخص شدن جزییات طرح، به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده و در اختیار هیئت مدیره قرار می گیرد.

–هیئت مدیره پس از جلب رضایت سازمان بورس اوراق بهادار اقدام به ثبت سرمایه می کند.


 کاهش سرمایه


کاهش سرمایه درشرکت ها به دو روش انجام می پذیرد:

–کاهش سرمایه به صورت اختیاری

–کاهش سرمایه به صورت اجباری

 

کاهش اجباری سرمایه:

 
در صورت کاهش سرمایه که موجب از بین رفتن  نصف بیشتر سرمایه شرکت شود، قانون هیئت مدیره شرکت موظف، به دعوت مجمع عمومی در یک جلسه می باشد، تا نسبت به بقاء یا انحلال شرکت تصمیم بگیرند.

مجمع عمومی تصمیم به انتشار سهام جدید و یا کاهش سرمایه و یا انحلال شرکت خواهد گرفت که این تصمیم را مدیران شرکت باید مطابق مقررات قانون به اطلاع مرجع ثبت شرکت ها برسانند.

زمانی که مجمع عمومی رای به انحلال شرکت ندهد، باید درمان جلسه و با رعایت مقرراتی که برای ثبت یک شرکت لازم می باشد را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهند مشروط بر این که از میزان حداقلی که برای شرکت های سهامی تعیین شده کمتر نباشد.

 

کاهش اختیاری سرمایه شرکت:

کاهش سرمایه به صورت اختیاری زمانی رخ می دهد که شرکت ها موفق به انجام کار خود نبوده و بیشتر از مبلغ مورد احتیاج را در اختیار دارند.

مشاور حقوقی ثبت شرکت چه کسی است؟

ali بازدید : 83 چهارشنبه 09 آبان 1397 نظرات ()

امروزه شرکت ها و سازمان های دارای رویه پیچیده ای هستند که اداره و مدیریت آنها را با مشکلات زیادی روبرو می کند. به همین دلیل برای راحتی و سهولت مدیریت شرکت ها، مناصب زیادی ایجاد شده است. یکی از این مناصب، مشاور حقوقی است. مشاور حقوقی می تواند در کنار مدیر، اداره امور شرکت را بر عهده بگیرد و در بسیاری از امور اداری و حقوقی شرکت به مدیر کمک کند.
همچنین مشاور حقوقی می تواند شرکت ها را در مقابل مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی یاری دهد تا بهترین تصمیمات حقوقی را اتخاذ کنند. در این صورت شرکت ها با مسائل و مشکلات کمتری مواجه می شوند.

خدمات مشاور حقوقی

مشاور حقوقی به تمامی اصول و قوانین حقوقی تسلط دارد و می تواند امور حقوقی سازمان یا شرکت را تنظیم و تهیه کند. شرکت ها به مجموعه ای از آیین نامه ها و دستورالعمل ها نیاز دارند که این کار توسط کارشناسان حقوقی انجام می شود. مشاوران حقوقی می توانند تمامی پرونده های حقوقی و دعاوی شرکت را بررسی کنند. همچنین ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان، که در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت ها، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده، جمع آوری اطلاعات لازم و استفاده از آنها برای دفاع از سازمان یا شرکت در محاکمقضایی و … به تخصص نیاز دارد که در این رابطه مشاور حقوقی به تمامی این امور مسلط است و می تواند مدیران را یاری دهد.

مشاورحقوقی ثبت شرکت

قبل از اینکه شرکت به ثبت برسد باید مراحل زیادی را طی کند که برخی از مدیران به رویه اداری آن آشنایی کافی ندارند و در بسیاری از موارد ثبت شرکت به تعویق می افتد که ضرر آن متوجه شرکت و موسسان می شود. حال اگر شرکت ها مشاور حقوقی استخدام کرده باشند، در زمان ثبت شرکت با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد و تمامی مراحل اداری توسط او انجام می شود. در برخی از کمپانی های بزرگ، چندین مشاور حقوقی به صورت تیمی با یکدیگر کار می کنند.

وظایف مشاور حقوقی ثبت شرکت

برای ثبت شرکت مشاور حقوقی موظف است تا به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند و ابتدا تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه کند. سپس مجددا به اداره ثبت شرکت مراجعه کرده و اسناد را به اداره ثبت تحویل می دهد. مشاور حقوقی می تواند از سوی مدیر یا موسسان شرکت وکیل و نماینده باشد که در این صورت باید وکالتنامه را در تمامی مراحل ثبت شرکت به همراه داشته باشد. در صورتی که مدارک ناقص باشند، مشاور حقوقی موظف است تا برای تکمیل آنها اقدام کند.
پس از اینکه ثبت شرکت به اتمام می رسد، این بار نوبت به اخذ کد اقتصادی است که مشاور حقوقی برای دریافت آن به اداره مالیات مراجعه می کند. دریافت کد اقتصادی با طی کردن مراحل اداری آن انجام می شود که به دلیل تسلط مشاور حقوقی بر امور اداری، این کار سریعتر صورت می گیرد.

نکات مهم درباره قانون مالیاتهای مستقیم

ali بازدید : 107 چهارشنبه 09 آبان 1397 نظرات ()

قانون مالیات های مستقیم چندین مرتبه دستخوش تغییرات شده است. در عین حال هر شهروند ایرانی موظف است تا این قانون را برای یک بار هم که شده مطالعه کند. این قانون تمامی شئونات زندگی را در برمی گیرد که عبارت است از:
قانون مالیات بر ارث

براساس ماده ۱۷ قانون مالیات، نرخ های مالیات بر ارث تعیین شده است که مطابق با این ماده، مالیات اموال و دارایی هایی که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی منتقل می شود، به صورت زیر می باشد:
– سود سهام و سهم الشرکه، اوراق مشارکت، سایر اوراق بهادار و سپرده های بانکی و سودهای حاصل از آنها تا تاریخ ثبت انتقال به نام وراث تا نرخ ۳ درصد مشمول پرداخت مالیات هستند.
– برای سهام، سهم الشرکه و حق تقدم آنها ۱،۵ برابر نرخ های مذکور مالیات دریافت می شود.
– برای حق الامتیاز و دیگر اموال و حقوق مالی برابر با نرخ ۱۰ درصد ارزش روز مالیات دریافت می شود.

– برای انواع وسایل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی به نرخ ۲ درصد مالیات دریافت می شود.
مالیات بر اجاره املاک و مالیات بر خانه های خالی

درآمد اجاره مطابق با قرارداد، اعم از رسمی یا عادی مبنای تشخیص مالیات است و اگر مبلغ مندرج در آن کمتر از ۸۰ درصد ارقام مندرج در جدول املاک مشابه تعیین و اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور باشد یا قراردادی نباشد و یا مودی از ارائه آن سرباز زند، میزان اجاره بها مطابق با جدول اجاره املاک مشابه مشخص می شود.
واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به عنوان «واحد خالی» شناسایی شده اند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات می شوند که باید معادل یک دوم مالیات متعلقه را پرداخت کنند. در سال سوم، معادل مالیات متعلقه و در سال چهارم و به بعد، معادل ۱٫۵ برابر مالیات متعلقه از آنها دریافت می شود.


مالیات بر درآمد

– درآمدهای تا سقف ۵۰ میلیون تومان باید سالانه ۱۵ درصد مالیات پرداخت کنند.
– درآمدهای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باید در سال ۲۰ درصد مالیات پرداخت کنند.
– درآمدهای بیشتر از ۱۰۰میلیون تومان باید ۲۵ درصد در سال مالیات پرداخت کنند.

معاملات تجاری و عقد قراردادها

مالیات هایی که در مورد معاملات تجاری و عقد قراردادها دریافت می شود، با توجه به اطلاعات معاملاتی اشخاص است که به صورت زیر می باشد:
– معاملات که با خرید و فروش دارایی ها، کالاها و خدمات مرتبط است.
– تجارت خارجی که موضوعات واردات، صادرات کالاها و خدمات در ارتباط است.
– قراردادهایی که به معاملات و فعالیت های تجاری مربوط است.
– قراردادهایی که به عملیات پیمانکاری و هرگونه خدمات مربوط است.
– اطلاعاتی که به خرید و فروش ارز، سکه و طلا مرتبط است.
– اطلاعاتی که به انواع خسارت های پرداختی و بیمه نامه های صادره مربوط است.
– اطلاعاتی که به صورت وضعیت حمل و نقل بار، بارنامه و مسافر مربوط می شود.

مالیات بازرسین مالیاتی

سازمان امور مالیاتی با هدف کنترل دفاتر، اسناد و مدارک مودیان (دستی و ماشینی) و نظارت بر اجرای صحیح و درست قوانین و مقررات مالیاتی، واحدی با نام «واحد بازرسی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور» را ایجاد کرده است که با تایید رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یا نماینده وی، هیات های بازرسی که با مجوز مرجع صالح قضایی با عضویت نماینده دادستان یا دادگستری تشکیل می شود، در اقامتگاه قانونی، محل فعالیت مودی و محل نگهداری دفاتر، اسناد و مدارک و تجهیزات اعم از دستی و ماشینی (مکانیزه) حضور پیدا می کند و کلیه دفاتر، اسناد و مدارک، اطلاعات و سوابق مالی نزد مودیان را بررسی می نماید.

جلوگیری از انتقال اموال بدهکاران

مطابق با تغییراتی که قانون مالیات های مستقیم صورت گرفته است، دفاتر اسناد رسمی در هر مورد که نسبت به تنظیم اسناد وکالتی (بلاعزل) نسبت به اموال منقول و غیرمنقول و حقوق مالی اقدام کرده باشد، باید یک نسخه از اسناد تنظیمی را حداکثر تا یک ماه بعد به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهد. پس از اینکه ثبت نقل و انتقال اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول انجام شد و مطابق با این قانون برای آنها مالیات وضع گردید، تا زمانی که بدهی مالیاتی آنها به طور کامل پرداخت نشود، انتقال ممنوع خواهد بود.

ضوابط جدید مالیات بر حقوق

برای درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ معافیت سالانه، مالیات بر حقوق تا ۷ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن ۲۰ درصد می باشد. پرداخت هایی که کارفرمایان با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات، حق التدریس، حق التحقیق و حق پژوهش به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود پرداخت می کنند، در حالیکه مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نیستند، باید ۱۰ درصد مالیات سالانه را پرداخت کنند.

ثبت شرکت در ساری

ali بازدید : 86 سه شنبه 10 مهر 1397 نظرات ()

ثبت به معنای درج، پایداری، ماندگاری و استقرار تعبیر شده است. بنا بر ماده 195 قانون تجارت ، ثبت شرکت لازمه شروع فعالیت تجاری است . با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار می گیرد تا در خصوص پیگیری های لازم و در خصوص دعاوی و ... امکان رسیدگی باشد. بنابر این برای دستیابی به کسب و کار اقتصادی گسترده و قانون مدار ثبت شرکت نه تنها مفید بلکه ضروری می باشد. وفق ماده 20 قانون تجارت، انواع شرکت ها و موسسات قابل ثبت در ایران عبارت است از :
شرکت های سهامی عام و خاص - شرکت تضامنی- شرکت با مسئولیت محدود- شرکت مختلط غیر سهامی- شرکت مختلط سهامی- شرکت نسبی- شرکت تعاونی تولید و مصرف
از میان شرکت های نامبرده، پر طرفدارترین قالب های ثبتی قالب سهامی خاص و با مسئولیت محدود می باشند.
شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست.
همچنین، شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود.مسئولیت شریک در مقابل قروض و دیون شرکت به میزان سهم الشرکه ای است که شخص در شرکت سرمایه گذاری کرده است.
فرق این شرکت با شرکت های سهامی در این است که در شرکت با مسئولیت محدود به هیچ وجه سهم الشرکه صادر نمی شود و جز با رضایت عده ای از شرکاء که سه چهارم سرمایه متعلق به آن ها باشد قابل نقل و انتقال نیست.ولی در شرکت های سهامی، سهام منتشر گردیده و نیز قابل نقل و انتقال می باشد.در شرکت با مسئولیت محدود در صورت پیش بینی در اساسنامه، با فوت ، حجر ، ممنوعیت قانونی یا قضایی یکی از شرکاء شرکت منحل می شود ولی در شرکت های سهامی عام و خاص در چنین شرایطی شرکت به حیات خود ادامه می دهد.

    تعیین موضوع فعالیت در ساری

از اقدامات اولیه برای راه اندازی و تاسیس شرکت تصمیم گیری برای تعیین موضوع شرکت می باشد. موضوع فعالیت هر شرکت که در بند ۲ اساسنامه آن قید می گردد، نشان دهنده هویت و اهدافی است که آن شرکت برای آن منظور تشکیل شده است. شخص حقوقی فقط درباره موضوعاتی می تواند عمل کند که در موضوع شرکت تصریح شده باشد . به این جهت اصولاَ کلیه شرکت ها موضوع شرکت را وسیع تعریف می کنند تا بتوانند کلیه اموری را که لازم باشد انجام دهند .
به طور کلی موضوعات فعالیت برای ثبت شرکت به سه گروه تقسیم می شود :
1- موضوعاتی که به کلی غیرقابل ثبت و فعالیت هستند.
2- موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند.
3- موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان و ارگان ها به ثبت می رسند.
چنانچه موضوع تعیین شده مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد، لازم است که قبل از اقدام به ثبت ، مجوزهای لازم اخذ گردد. این موضوعات شامل 23 مورد کلی می باشند که هریک از این 23 مورد خود شامل چند موضوع مرتبط به هم می باشد. تعدادی از موضوعات فعالیت نیز بدون نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را دارند .

    انتخاب نام شرکت

انتخاب نام شرکت ضروری و از اقدامات اولیه برای ثبت شرکت است . در تعیین نام شرکت به موارد ذیل توجه فرمایید :
1- جهت تعیین  اسم شرکت حداقل تعداد سیلاب ها 3 سیلاب است.
2- نام هایی که مخالف موازین شرعی، نظم عمومی و یا شامل واژه های بی معنا یا الفاظ قبیحه و مستهجن و خلاف اخلاق حسنه باش قابل ثبت نیستند.
3- در انتخاب نام شرکت حتماَ باید از اسم خاص استفاده شود.  لازم به ذکر است، اسم خاص، آن اسمی است که بر فردی مخصوص و معین دلالت می کند. مانند حسن ، اسفندیار، رستم ، مهرداد
4- دارای سابقه ثبت نباشد.
5- کلماتی که در اسم شرکت ها استفاده می شوند باید واژه بیگانه نباشد و فارسی باشد. یعنی نام شرکت در یکی از فرهنگ های دهخدا یا معین به عنوان کلمه ایرانی ذکر شده باشد.
6- نام هایی که در آن از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه استفاده شده باشد  قابلیت ثبت ندارند.

    مدارک ثبت شرکت در ساری

- شناسنامه و کارت ملی متقاضیان اعم از سهامداران اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- مجوز فعالیت مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان

    مراحل ثبت شرکت در ساری :

- تجمیع مدارک مورد نیاز
- تنظیم اوراق ثبتی و ثبت نام اولیه در سامانه اداره ثبت شرکت ها
- تعیین نام شرکت
- ارسال اوراق به اداره ثبت
- بررسی مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها
- تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی
- ارسال آگهی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور
- انجام امور تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

    ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها : ( استان مازندران )

ثبت شرکت در بابل / ثبت شرکت در آمل / ثبت شرکت در قائم شهر / ثبت شرکت در بهشهر / ثبت شرکت در چالوس/ ثبت شرکت در نکا/ ثبت شرکت در بابلسر / ثبت شرکت در تنکابن / ثبت شرکت در نوشهر / ثبت شرکت در فریدونکنار/ ثبت شرکت در رامسر / ثبت شرکت در جویبار / ثبت شرکت در محمودآباد / ثبت شرکت در نور / ثبت شرکت در گلوگاه / ثبت شرکت در سوادکوه / ثبت شرکت در عباس آباد / ثبت شرکت در کلاردشت

    زمان ثبت شرکت در ساری :

مدت زمان لازم برای انجام امور ثبت شرکت پس از تکمیل مدارک و انجام امور ثبت نام تقریباَ 20 الی 25 روز می باشد. لذا متقاضیان لازم است با در نظر گرفتن این مدت اقدامات خود را در راستای انجام فعالیت انجام دهند.

ثبت شرکت در مجارستان

ali بازدید : 85 سه شنبه 10 مهر 1397 نظرات ()

قابل توجه متقاضیان ثبت شرکت در مجارستان ، در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره کشور مجارستان، مزایای ثبت شرکت در مجارستان و نحوه ثبت شرکت در مجارستان ارائه نماییم.
کشور مجارستان یکی از زیباترین کشورها در قلب اروپا محسوب می گردد. پایتخت این کشور اصیل و باستانی ، شهر بوداپست می باشد. محدوده جغرافیایی کشور مجارستان از شمال با اسلواکی، از شمال شرقی با اکراین ، از شرق به رومانی و از جنوب با کشورهایی نظیر اتریش ، صربستان ، کرواسی ، اسلوونی ختم می گردد.
مجارستان از اعضای اتحادیه اروپا و معاهده شنگن است که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و بوداپست پایتخت آن بر طبق رتبه بندی CN Travel در رتبه دوم بهترین شهرهای توریستی جهان می باشد.
در کشور مجارستان مالیات های سود شرکت ها بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است و شما به راحتی و به سرعت می توانید با ثبت شرکت در مجارستان و سرمایه گذاری در این کشور به پیشرفت قابل توجهی برسید و با سایر کشورهای جهان به راحتی تجارت آزاد داشته باشید. از جمله مهم ترین مزایای ثبت شرکت در مجارستان می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- اخذ اقامت دائم
- اجازه اقامت شنگن برای تمامی اعضای خانواده
- مالکیت صد در صد بدون نیاز به شریک محلی
- سرمایه اولیه کم که نیاز به سپرده گذاری هم ندارد.
- دسترسی به بازار اروپا
- استفاده از برند اروپایی
- قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
- هزینه های پایین راهبردی و اداره شرکت
- مبادلات بانکی آن لاین ، کارت های اعتباری ، تسهیلات و خطوط اعتباری

    انواع شرکت در مجارستان

انواع شرکت های مختلف مادر و هولدینگ در مجارستان وجود دارند. اما اتباع خارجی که برای اولین بار اقدام به ثبت شرکت در مجارستان می کنند، تنها می توانند شرکتی از نوع مسئولیت محدود موسوم به KFT را ثبت نمایند. برای این شرکت پرداخت مالیات بسیار کم است.
شما می توانید تنها یک سهام دار برای شرکتتان معرفی کنید. این سهام دار می تواند از هر ملیتی باشد. ( شخص حقیقی یا حقوقی ) . سهامدار می تواند فقط 1 نفر باشد ، تعداد سهامداران سقف ندارد. لازم به توضیح است برای سهامداران و خانواده هایشان اجازه اقامت یک ساله صادر می گردد. این اقامت به صورت کارت بیومتریک بوده و سالانه قابل تمدید است .

    شرایط کلی ثبت شرکت در مجارستان

- تنظیم یک قرارداد تقسیم سهام، درخواست ثبت شرکت و اساسنامه شرکت و ارائه آن به سفارت مجارستان
- داشتن یک محل کار حقیقی در کشور مجارستان
- داشتن یک مدیر ( مدیران برای ثبت شرکت در مجارستان، می توانند از هر ملیتی باشند – یک شخص حقوقی یا حقیقی ) 

    مواردی که در اساسنامه شرکت باید ذکر گردد :

نام شرکت - محل فعالیت شرکت - نام تمامی اعضای شرکت به همراه آدرس آن ها - مقدار سرمایه اولیه - موضوع فعالیت شرکت - مدت زمان فعالیت شرکت – هزینه های نگهداری شرکت – مبلغ حدود 150 یورو ماهانه برای بیمه کار – پرداخت 10 درصد مالیات بر درآمد خالص
پیشنهاد می شود در نام شرکت، از اسمی استفاده کنید که می خواهید به عنوان برند خود انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در مجارستان

- مدارک شناسایی ( ترجمه رسمی به انگلیسی)
- سند ازدواج برای متاهلین
- آدرس دفتر کار
- اسکن پاسپورت سهامداران و مدیران
- پرداخت کلیه هزینه های بانکداری برای 1 سال اول
- طرح توجیهی اقتصادی
- حداقل مبلغ 2000 یورو بابت سرمایه اولیه شرکت
- سند مالکیت و پرینت حساب بانکی
- کپی از آخرین مدرک تحصیلی
- قبض تلفن یا یک قبض رسمی برای تایید آدرس
- 6 قطعه عکس
- گواهی عدم سوء پیشینه
- وکالتنامه که باید توسط موکل به امضا رسیده باشد.
تمامی مدارک فوق می بایست ترجمه رسمی و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسند.
لازم به ذکر است :
- اقامت اولیه از طریق ثبت شرکت ابتدا یکساله بوده و قابل تمدید است.
- شما باید در طی اقامتتان در دوره ای که در مجارستان هستید بیمه سلامتی داشته باشید.

سایتهای برتر8888

ali بازدید : 91 یکشنبه 01 مهر 1397 نظرات ()

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

سایتهای برتر7777

ali بازدید : 97 یکشنبه 01 مهر 1397 نظرات ()

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
****************************************************************

***********************************************************************
      

*********************************************************************

*************************************************************************

سایتهای برتر6666

ali بازدید : 90 یکشنبه 01 مهر 1397 نظرات ()



adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
****************************************************************

 

تعداد صفحات : 15

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 509
  • بازدید ماه : 1,952
  • بازدید سال : 1,952
  • بازدید کلی : 51,373