close
دانلود آهنگ جدید
ثبت شرکت و برند - 2
loading...

ثبت شرکت و برند

چه فعالیت هایی در قالب شرکت تضامنی قابل انجام است ؟

ali بازدید : 10 یکشنبه 13 بهمن 1398 نظرات ()

در فرآیند ثبت شرکت، تعیین نوع شرکت یکی از اقداماتی است که در پیشبرد اهداف شرکت نقش مهمی ایفا می کند که بسته به نیاز متقاضی، می تواند به صورت ( شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام ، شرکت بامسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی ، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و یا شرکت مختلط غیرسهامی ) تعیین گردد.

 

شرکت های تجاری را می توان به لحاظ نقش یکی از دو نهاد سرمایه یا شخصیت و اعتبار شخصی شرکا در شرکت تجاری و نیز با توجه به مبنای مسئولیت مدیران و شرکا با این مفهوم که بر اساس میزان آورده یا به صورت نامحدود یا نسبی باشد به دو دسته شرکت های سرمایه و شرکت های اشخاص تقسیم کرد.

در شرکت های سرمایه ، فقط سرمایه مورد توجه قرار می گیرد ، نه شخص سرمایه گذار، لذا شرکاء فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت گذارده اند مسئول تعهدات شرکت خواهند بود.

شرکت های سهامی خاص و سهامی عام و شرکت های مختلط سهامی جزو شرکت های سرمایه ای محسوب می شوند.

در مقابل، شرکت های اشخاص، شرکت هایی هستند که شخصیت شرکاء مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکاء بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد. مسئولیت شرکا در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود می باشد و اشخاص ثالث می توانند جهت استیفای طلب خود به هر یک از شرکاء مراجعه کنند.

شرکت تضامنی و نسبی و همچنین شرکت های مختلط غیر سهامی را می توان جزو شرکت های اشخاص دانست.

 

در این مقاله قصد داریم تا شرکت های تضامنی و فعالیت های آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از آن به معرفی چندین مقاله دیگر در این رابطه می پردازیم :

- نحوه ی تشکیل و ثبت شرکت تضامنی

- شرایط تاسیس و خصوصیات شرکت تضامنی

- شرکت تضامنی چیست و مدارک لازم جهت ثبت شرکت تضامنی؟

 

شرکت تضامنی و موضوعاتی که در قالب این شرکت می توان به ثبت رساند:

برای آشنایی با شرکت های تضامنی ، به ماده 116 قانون تجارت اشاره می کنیم . در این ماده آمده است :

شرکت تضامنی ، شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می گردد ، اگر دارایی شرکت برای پرداخت قروض شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت می باشند. در این تعریف چند عنصر اساسی وجود دارد :

1- اسم مخصوص

2- مسئولیت تضامنی

3- نامحدود بودن مسئولیت

 

در شرکت های تضامنی ، بنیان گذاران اصلی شخصاً در قبال تمام بدهی های شرکت مسئول هستند. برای همین این نوع شرکت ها در جلب اعتماد مشتریان موفق ترند، چرا که مشتریان می دانند در صورتی که مشکلی برای شرکت پیش بیاید ، طرف حساب آن ها با چند شخص حقیقی طرف هستند و صاف شدن بدهی ها متحمل تر است.

این قالب شرکت ، از لحاظ استحکام و اعتبار در راس تمام شرکت ها قرار دارد و خانوادگی بوده و بین خویشاوندان نزدیک تشکیل می شود و معمولاَ هنگامی تاسیس می شود که صاحب تجارتخانه ای فوت نموده و ورثه او برای جلوگیری از انحلال تجارتخانه و به منظور ادامه کار آن ، شرکت تضامنی تشکیل می دهند.

 

لازم است بدانید که ، شرکت تضامنی یک شرکت تجاری است ، هم از نظر شکلی و هم از نظر موضوعی . بنابراین شرکت تضامنی را نمی توان تشکیل داد ، مگر برای انجام یکی از فعالیت های تجاری که در ماده 2 قانون تجارت ذکر شده اند : حمل و نقل ، خرید و فروش ، حق العمل کاری و غیره . ( ماده 116 ق. ت )

 

این گفته ، البته به این معنی نیست که شرکت نتواند برای انجام فعالیت های خود معاملات مدنی انجام دهد ، چنان که مثلاَ شرکت برای تضمین بدهی خود می تواند مالی از اموال خود را به رهن بگذارد. این معامله که یک معامله مدنی است، برای شرکت تبعاَ تجاری تلقی می شود. ( بند 4 ماده 3 ق. ت ) و معتبر است.

 

در نهایت باید توجه داشت که چون مدیران شرکت تضامنی وکیل تلقی می شوند ، اختیارات و مسئولیت های آن ها همان است که در شرکتنامه یا اساسنامه شرکت قید شده و شرکا بر آن توافق کرده اند. البته این راه حل به زیان اشخاص ثالثی است که با شرکت معامله می کنند ، زیرا هر گاه معاملات مدیر خارج از حدود اختیارات او به عنوان وکیل باشد ، اشخاص مزبور حق رجوع به شرکت را نخواهند داشت. بر عکس، شرکا اطمینان خواهند داشت که مدیر اگر از حدود اختیارات تفویض شده به او خارج شود، خود باید جوابگو باشد.

ثبت شرکت تضامنی در بومهن

ali بازدید : 8 یکشنبه 13 بهمن 1398 نظرات ()

 

بومهن یکی از شهرهای استان تهران و جزو شهرستان پردیس است. این شهر در شرق استان تهران و در مسیر جاده تهران به دماوند قرار گرفته است. فاصله بومهن از تهران 50 کیلومتر ، از پردیس 13 کیلومتر و از رودهن 10 کیلومتر است. ظرفیت های خوبی در این شهر وجود دارند که می توان از طریق تاسیس و ثبت شرکت های تجاری ، درجهت اجرایی شدن اقتصاد بومی استفاده نمود و سطح اقتصادی این شهر را به نقطه بالایی رساند.

 

در ماده 20 قانون تجارت، شرکت های تجاری با عناوین شرکت سهامی خاص ، شرکت سهامی عام ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت تعاونی ، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی شمارش شده اند که ما در این مقاله به ضوابط قانونی ثبت شرکت تضامنی می پردازیم . شایان ذکر است چنانچه شما نیازمند کسب اطلاعات راجع به قوانین ثبت سایر شرکت ها می باشید می توانید با متخصصان مجرب موسسه ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید و یا به مقالات ذیل مراجعه کنید :

 

- معرفی انواع شرکت های تجاری در ایران

 

- ثبت کدام نوع شرکت بهتر است؟

 

- ثبت شرکت در بومهن

 

برای ثبت شرکت تضامنی در بومهن در ابتدا باید با این نوع شرکت آشنا شویم:

معرفی شرکت تضامنی

شرکت تضامنی ، جزو شرکت هایی است که مسئولیت شرکاء در آن محدود به سرمایه نبوده ، بلکه چون به اعتبار شخصیت شرکاء تشکیل می شود ، " مسئولیت نامحدود " داشته و شرکاء ، مسئول کلیه قروض و تعهدات شرکت علاوه بر سرمایه آن می باشند. شرکت تضامنی از حیث اعتبار ، در راس تمام شرکت ها قرار دارد و بیشتر ، شرکت خانوادگی است که بین اقرباء نزدیک تشکیل می شود. 

 

شرکت تضامنی را ماده " 115 " قانون تجارت چنین تعریف کرده است : " شرکت تضامنی ، شرکتی است که در تحت اسم مخصوص، برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد ، هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است . هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد ، در مقابل اشخاص ثالث ، کان لم یکن خواهد بود . 

 

اسم شرکت تضامنی

شرکت تضامنی باید دارای اسم مخصوصی باشد. ماده 117 قانون تجارت در رابطه با اسم شرکت تضامنی چنین مقرر داشته است : 

 

" در اسم شرکت تضامنی باید عبارت ( شرکت تضامنی ) و لااقل اسم یک نفر از شرکاء ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت ، مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است ، عبارتی از قبیل ( و شرکاء ) یا ( و برادران ) قید شود ". 

 

مدیران شرکت تضامنی

طبق ماده 120 قانون تجارت در شرکت تضامنی شرکا باید لااقل یک نفر را از میان خود یا خارج از شرکت به سمت مدیری انتخاب نمایند. 

 

بنابراین در شرکت تضامنی برخلاف شرکت های سهامی نیازی به تشکیل مجمع عمومی و انتخاب مدیران توسط مجمع عمومی و تشکیل هیئت مدیره نیست و شرکت با انتخاب یک مدیر نیز اداره می شود. 

 

در اغلب شرکت های تضامنی طرز تعیین مدیران شرکت به اساسنامه محول می گردد و شرایط نصب و عزل و اکثریتی که برای تعیین مدیر لازم است در اساسنامه معین می شود که مدت انتخاب دوره مدیریت می تواند برای مدت معین یا نامعین باشد. 

 

نحوه راه اندازی شرکت تضامنی در بومهن

شرکت تضامنی حداقل از " دو " شریک تشکیل می شود. تاسیس شرکت تضامنی با تنظیم شرکتنامه که به صورت اوراق چاپی در اداره ثبت شرکت ها موجود می باشد صورت می گیرد . در شرکتنامه مذکور باید نام ، نوع ، موضوع شرکت و مرکز اصلی و نشانی کامل ، همچنین اسامی شرکاء یا موسسین و شماره شناسنامه و محل اقامت آن ها و غیره قید گردد. 

 

برای تشکیل شرکت تضامنی تمام سرمایه نقدی تادیه و چنانچه سهم الشرکه غیرنقدی باشد باید تقویم شده و تسلیم گردد. 

 

به هنگام تاسیس شرکت ، اساسنامه مربوط به آن نیز که در واقع آئین نامه داخلی شرکت می باشد ، توسط موسسین تنظیم می گردد. 

 

سرمایه شرکت تضامنی

آورده های شرکاء که در مجموع ، سرمایه شرکت را تشکیل می دهند ممکن است از نوع وجه نقد یا غیرنقد و حتی فعالیت باشند. شرکاء باید هر آورده ای را که تعهد کرده اند به شرکت بیاورند. آورده های غیرنقدی ( مال ) ، باید تقویم و تسلیم شوند والا شرکت تشکیل نمی شود. 

 

تقویم آورده های غیرپولی توسط خود شرکاء به عمل می آید و در شرکتنامه قید می شود. 

 

قانونگذار ، حداقل و حداکثری برای سرمایه شرکت معین نکرده است و بنابراین ، سرمایه شرکت می تواند مبلغ ناچیزی باشد. این سرمایه اولیه و ذخیره های آتی شرکت ، در مجموع دارایی شرکت را تشکیل می دهند که تضمین پرداخت طلب طلبکاران شرکت است. 

 

سرمایه نقدی تعهد شده شرکت ، حتماَ باید با " پول " پرداخت گردد و پرداخت توسط سفته و یا چک ، پرداخت تلقی نمی شود ، مگر آنکه سفته یا چک وصول شده به حساب شرکت واریز شود. 

 

مدارک ثبت شرکت تضامنی در بومهن

1- دو نسخه شرکتنامه تکمیل شده

 

2- دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده

 

3- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده

 

4- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

 

5- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره

 

6- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.

 

7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره ، مدیر عامل

 

8- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکاء ، مدیران و هیات نظار ( در مواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند).

 

9- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

 

هزینه ثبت شرکت تضامنی در بومهن

هزینه تمام شده شرکت تضامنی را عوامل متعددی مانند هزینه های مربوط به شرکتنامه ، هزینه های مربوط به تعیین نام ، هزینه پاکت و پوشه و ارسال پستی مدارک به اداره ثبت شرکت ها ، هزینه انتشار در روزنامه محلی و روزنامه رسمی ، هزینه های مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی ، اخذ کد اقتصادی و پلمپ دفاتر تجاری مشخص می سازد. 

سرمایه گذاری تاجر خارجی در ایران و وضعیت ثبت شرکت آن

ali بازدید : 21 شنبه 28 دي 1398 نظرات ()

 

 

مقدمه:

سرمایه گذاری تاجر خارجی در ایران به طور کلی پس از تصویب قانون ثبت شرکت ها(11/3/1310) آغاز شد و خارجیان تحت پوشش شرکت های ایرانی به فعالیت بازرگانی می پرداختند.اما پس از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی مصوب 7 آذر 1334 با اصلاحات بعدی و آیین نامه اجرایی آن مصوب 1335،سرمایه گذاری خارجی در ایران با حمایت دولت افزایش یافت .قانون مزبور تضمیناتی برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته بود.بعد از انقلاب اسلامی 1357 و جنگ تحمیلی،سرمایه گذاران خارجی در ایران تا سال 1372 تقریباَ به حال رکود درآمد،متعاقباَ قانون مناطق آزاد تجارتی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در سال 7/6/1372 به تصویب رسیده و قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی نیز مورد تنفیذ قرار گرفت.ضمناَ ضوابط پذیرش سرمایه گذاری خارجی تحت پوشش قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی در جلسه مورخ 28/7/1378 هیات وزیران به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تصویب قرار گرفت که به موجب آن پیشنهاد و سرمایه گذاری خارجی در چارچوب مصوبه قانون مزبور از طریق سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به تایید هیاتی در بانک مرکزی (موضوع ماده 2 قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی) رسیده و سپس شورای عالی سرمایه گذاری آن را تصویب نمود(ماده 1 تصویبنامه ضوابط پذیرش سرمایه گذاری خارجی) بالاخره قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در 19 اسفند ماه 1380 در 25 ماده در مجلس شورای اسلامی تصویب شد .متعاقباَ نظر به اینکه قانون مزبور مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت لذا در اجرای اصل 112 قانون اساسی در 4/3/1381 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و آیین نامه اجرایی قانون مزبور در 24/6/1381 توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و تنظیم گردید.ضمناَ قانون جلب و حمایت سرمایه گذاری خارجی 7/9/13334 و آیین نامه اجرایی آن بنا به ماده 24 قانون جدید نسخ شد.

 

 

با توجه به رشد جمعیت افزایش تقاضا برای مصرف،جذب سرمایه های خارجی در شکوفایی اقتصاد کشور حائز اهمیت می باشد.امروزه گرایش قوانین کشورهای مختلف بر این است که حتی المقدور بین سرمایه گذار داخلی و خارجی تبعیض قائل نشوند.تشریفات طولانی سرمایه گذاری و کسب مجوزها،تزلزل در حقوق مالکیت،محدودیت آزادی ورود و خروج ارز و ایجاد ناامنی در سرمایه گذاری،از جمله موانع در این زمینه می باشد.

الف-سرمایه گذاری مستقیم تاجر خارجی یا ایرانی با استفاده از منشا خارجی در ایران

به موجب مواد 6 و 1 قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مصوب 22/4/1381 هر شخص حقیقی یا حقوقی اعم از خارجی یا ایرانی با استفاده از سرمایه یا منشا خارجی که مجوز سرمایه گذاری را از هیاتی بنام هیات سرمایه گذاری خارجی اخذ نماید،می تواند سرمایه های نقدی و یا غیر نقدی خود را که شامل وجوه،ماشین آلات،تجهیزات،ابزار و قطعات یدکی،مواد اولیه و افزودنی و کمکی،بالاخره حق اختراع،دانش فنی،اسامی و علائم تجارتی و خدمات تخصصی خود را به کشور وارد کند.ضمناَ سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به موجب ماده 15 آیین نامه اجرایی 24/6/1381 قانون مزبور درخواست کتبی متقاضیان را به همراه مدارک و نمونه های مربوط دریافت نموده و پس از اخذ نظر وزارتخانه های ذی ربط و نظریه کارشناسی حداکثر ظرف مدت 15 روز کاری پرونده را به هیات سرمایه گذاری خارجی تقدیم نماید.این هیات به ریاست معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و با شرکت معاون وزیر امور خارجه و معاون اقتصادی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور(معاونت نظارت و راهبردی)،معاون رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و حسب مورد معاونین وزارتخانه های ذی ربط تشکیل می گردد و پذیرش سرمایه گذاری خارجی موکول به تصویب هیات مزبور با تایید و امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی می باشد.ضمناَ تصریح گردیده،اگر دستگاه های ذی ربط به استعلامات سازمان ظرف 10 روز پاسخ ندهند به منزله موافقت آن دستگاه تلقی می گردد.ملاحظه می شود که قانون جدید تشریفات صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در ایران را نسبت به قانون قدیم در یک اداره متمرکز کرده ولی اجرای تشریفات مزبور در عمل و با توجه به حقوق کشورهای دیگر موجبات مشکلات اداری و تاخیر در سرمایه گذاری را فراهم می سازد و به نظر می رسد موافقت وزیر هر وزارتخانه برای صدور مجوز با توجه به نوع سرمایه گذاری خارجی کافی می باشد.به طوری که در حقوق ژاپن سرمایه گذاری تاجر خارجی در آن کشور فقط با اطلاع وزارتخانه مربوط صورت پذیرفته و نیازی به صدور مجوز و سایر تشریفات ندارد.

برای تسهیل و تسریع در انجام وظایف قانونی در زمینه های تشویق،پذیرش و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در کشور مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی در وزارت امور ، اقتصادی و دارایی تشکیل گردیده است و شامل :نمایندگان دستگاه های ذی ربط وزارت کار و امور اجتماعی،وزارت صنایع و معادن،وزارت جهاد کشاورزی،بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،اداره کل ثبت و مالکیت صنعتی،سازمان حفاظت و محیط زیست و سایر دستگاه های مورد لزوم می باشد.

مرکز خدمات سرمایه گذاری علاوه بر اطلاع رسانی و ارائه مشاور به سرمایه گذار خارجی،هماهنگی لازم را در امور مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز از جمله اعلامیه تاسیس،مجوز سازمان محیط زیست،پروانه های انشعاب مربوط به آب،برق،گاز،تلفن و اکتشاف و استخراج معادن و غیره از دستگاه های ذی ربط قبل از صدور مجوز سرمایه گذاری به عمل می آورد.این مرکز،امور مربوط به روادید،اجازه اقامت و صدور پروانه کار برای افراد مرتبط با سرمایه گذاری خارجی و بالاخره بعد از صدور مجوز نسبت به ثبت شرکت مشترک،ثبت سفارش و امور مربوط به ورود و خروج سرمایه ،مسایل گمرکی و مالیاتی و غیره هماهنگی لازم را به عمل می آورد.(مواد 16 تا 20 آیین نامه)

به نظر می رسد ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری با توجه به شرح وظایف تعیین شده در آیین نامه،ابتکار جالبی است.امید است که مرکز مزبور بتواند با ارائه خدمات مورد نیاز سرمایه گذار خارجی در تشویق سرمایه گذاری نقش مهمی را ایفا نماید.ولی قبول ارائه خدمات طبق قانون سرمایه گذاری بیشتر از حد معمول بوده و با توجه به ضعف سیستم اداری در عمل مشکلاتی بوجود آورده است.

ب)شرایط و نحوه فعالیت تاجر خارجی در مناطق آزاد تجارتی ایران

منطقه آزاد تجارتی برای تشویق صادرات صنعتی،شامل کارخانجات تولیدی و صنعتی موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد.معمولاَ چنین منطقه ای در بندر یا فرودگاه یا ناحیه محصور محافظت شده انتخاب می گردد و کالاهای خارجی از طریق هوا،دریا و زمین بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد و صادر می شوند.در مناطق آزاد می توان کالا را برای مدتی در انبار ذخیره کرده و در صورت لزوم آن را بسته بندی مجدد نمود تا کالا به طور سریع تحویل گردد و معمولاَ با تبدیل مواد خام و کالاهای واسطه به محصولات نهایی است که برای فروش در بازار داخلی و خارجی آماده می گردد و مالاَ درآمدهای ارزی قابل توجهی برای کشور فراهم می شود.از مناطق آزاد جهان می توان به منطقه آزاد جبل علی-بیشکک قرقیزستان-هنک کنگ-سنگاپور-شن زن(در ساحل چین نزدیک هنک کنگ)و منطقه آزاد عقبه و زرفا( در اردن) و بالاخره تایوان-کلن(در پاناما) اشاره نمود.

در ایران در سال 13368 بر اساس تبصره 19 برنامه 5 ساله اول توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به دولت اجازه داده شد که در سه منطقه مرزی کشور اقدام به تاسیس مناطق آزاد تجاری بنماید و به موجب تبصرهماده 20 همان قانونی، گمرک ایران و سازمان بنادر کشتیرانی نیز مکلف به تاسیس منطقه های ویژه حراست شده ای برای این منظور شدند.متعاقباَ مناطق آزاد کیش در 1368 و قشم در 1369 و چابهار در سال 1370 تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمودند و منطقه آزاد اروند رود (آبادان-خرمشهر) در 1383 بندر انزلی 1382 و منطقه آزاد تجارتی ارس در 1383 آغاز نموده اند.

1)شرایط سرمایه گذاری در مناطق آزاد

به موجب تبصره 22 قانون برنامه دوم 5 ساله دوم"سرمایه گذاران خارجی می توانند با مشارکت طرف ایرانی اقدام به سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی بنمایند..."و وزارت نفت نیز می تواند راساَ یا با مشارکت خارجی مجوز احداث پالایشگاه و واحدهای تولید سایر محصولات وابسته به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که از خارج وارد می گردد یا جنبه صادراتی دارد را طبق قرارداد تنظیمی مبنی بر تحویل نفت خام و خرید فرآورده های آن ها به قیمت های بین المللی صادر نماید.

در مناطق آزاد،کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات اعم از ایرانی و خارجی و سازمان های بین المللی می توانند طبق ماده 2 مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری نمایند.

سرمایه گذار مکلف است در هر یک از مناطق آزاد که بخواهد فعالیت کند برای این منظور تقاضای خود را به همراه پرسش نامه ای به سازمان هر منطقه تسلیم می نماید که پس از بررسی،مجوز سرمایه گذاری صادر می گردد.ملاحظه می شود که صدور مجوز در منطقه آزاد با تشریفات بسیار کمتری صورت می گیرد و بهره برداری از فعالیت موضوع مجوز سرمایه گذاری منوط به مجوز بهره برداری توسط سازمان می باشد(تبصره 2 ماده مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد) البته پس از تشکیل مجمع عمومی موسس شرکت و انتخاب هیات مدیره و مدیر عامل،می بایست مراتب در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد.

2)نحوه فعالیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد

به موجب ماده 14 مقررات سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد،سرمایه گذار می تواند سهام یا سهم الشرکه خود را با موافقت سازمان منطقه به سرمایه گذار دیگر واگذار کند.در این صورت انتقال گیرنده جدید،از هر نظر جانشین سرمایه گذار اول خواهد شد.منظور از انتقال در ماده فوق اعم از امتیازات،منافع،مطالبات و دیون سرمایه گذار قدیم می باشد.به موجب ماده 20 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاریم-صنعتی جمهوری اسلامی ایران،ورود و خروج سرمایه حاصل از فعالیت های اقتصادی در هر منطقه موکول به تصمیم صاحب سرمایه بوده و سرمایه گذار از این لحاظ آزادی کامل دارد.

در اغلب مناطق آزاد کشورهایی مانند هنگ کنگ،سنگاپور،دوبی،چین،ترکیه خروج سرمایه خارجی به وسیله سرمایه گذار صد در صد آزاد می باشد.

برابر ماده 20 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد در ایران،خروج سود حاصل از فعالیت اقتصادی در هر منطقه از هر لحاظ آزاد می باشد و ماده 12 مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد خروج سود ویژه مربوط به اصل و منافع حاصل از فعالیت های اقتصادی سرمایه گذار خارجی را بنا به درخواست سرمایه گذار و برای سازمان هر منطقه که در ظرف یک هفته تاییدیه لازم را از تاریخ وصول درخواست نماید صادر می نماید مجاز دانسته است،سازمان هر منطقه پس از بررسی های لازم چنانچه سرمایه گذار مشمول معافیت های مالیاتی مندرج در بند (ج) ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد باشد دستور لازم در مورد خروج سود را بدون پرداخت مالیات بر درآمد صادر می نماید،ملاحظه می شود که خروج سود به طریق فوق،انگیزه سرمایه گذاری را برای خارجیان کم رنگ می کند.لذا اصلاح ماده مذکور ضروری به نظر می رسد تا سرمایه گذار بتواند بدون هیچ گونه قید و شرطی سود حاصل را با همان ارزشی که سرمایه خود را وارد کرده به خارج از کشور انتقال دهد.

سرمایه و سود سرمایه گذار خارجی در ایران از نظر ملی شدن و سلب مالکیت و سایر خطرات با توجه به ماده 21 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و عنایت به ماده 9 مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد مورد تضمین و حمایت قرار گرفته،وانگهی در مناطق آزاد تسهیلات اعطایی به سرمایه گذاران خارجی از قبیل معافیت های مالیاتی و عدم شمول مقررات صادرات و واردات و عوارض گمرکی(مواد 13 و 21 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد) پیش بینی شده است و به نظر کارشناس اقتصادی تاکنون از مناطق آزاد به نحو احسن استفاده نشده است.زیرا جزیره کیش با داشتن زیبایی خاص و آب بسیار تمیز و اینکه جزیره مرجانی است از نظر گردشگری حائز اهمیت می باشد و مناطق آزاد قشم و چابهار می توانند از نظر صنعتی در زمینه صادرات مجدد و ترانزیت کالا و همچنین تامین نیازهای مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی داخلی کشور و قطعات و تجهیزات و غیره فعالیت کرده و تسهیلات لازم را برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشور فراهم سازد. احداث پل بین بند عباس و قشم مانند منطقه شانک های و شن زن در چین برای ارتباط عملیات بازرگانی مفید بنظر می رسد.منطقه اروند رود از نظر صادرات مجدد و منطقه ارس با داشتن مناظر بسیار زیبا درآمد قابل توجهی برای کشور به لحاظ گردشگری می تواند داشته باشد.

ثبت شرکت در ارمنستان

ali بازدید : 19 شنبه 28 دي 1398 نظرات ()

 

 

ارمنستان کشوری با حدود 29800 کیلومتر مربع و با سه میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت میباشد. اقتصاد ارمنستان وابستگی زیادی به سرمایه های حمایتهای مالی خارجی دارد. ارمنستان از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. یکی از راههای کسب سود تجاری ثبت شرکت در یکی از کشورهای عضو اتحادیه است.با این کار، یک شخص حقوقی به شمار می آیید. می توانید از مزایای اتحادیه استفاده نموده و از معافیتهای گمرگی بهترین  استفاده را ببرید.

 

شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری درارمنستان طی سال های گذشته بهبود یافته است.طبق تحقیقات بین المللی ، ارمنستان در سال گذشته با بهبود شرایط جذب کار آفرینان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی رتبه خود را از پنجاه به سی و هشت رسانده است.

 

- فرآیند ثبت شرکت در انگلستان

 

- چگونه شرکت ثبت کنیم ؟

 

- ثبت شرکت در کانادا

 

با ثبت شرکت در ارمنستان می توانید مالکیت صد در صدی روی شرکت خود را داشته باشید و از مزایایی همچون تجارت گسترده، موقعیت عالی برای تجارت، گرفتن اقامت برای خود و اعضای خانواده استفاده ببرید.

در ارمنستان برای انجام هر گونه فعالیت قانونی نیاز به مجوز میباشد که ثبت شرکت همان مجوز کار به حساب می آید. بدون هیچگونه محدودیتی می توان برای شرکت عنوان و موضوع کلی انتخاب کرد. تمامی شرکتهای ثبت شده درارمنستان تجاری بوده و دایمی میباشند.و زمانی منحل میشوند که فرد شرکت را لغو کند.

ثبت شرکت در ارمنستان معمولا برای دو منظور انجام میشود. یا برای گرفتن اقامت در این کشور. یا برای ایجاد شرایط کسب و کار .که به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.ایجاد شرایط مناسب این امکان را فراهم می آورد که شخص برای راه اندازی کسب و کار یا اقامت بتواند حتی به صورت غیر حضوری اقدام نموده و کلیه امور را به دست کارشناسان مورد اعتماد بسپارد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ارمنستان

1-معرفی مشخصات . تماس،  آدرس و ایمیل  اعضای شرکت یا آدرس حقوقی

2-کپی از گذرنامه های سهامداران و مدیران،نمونه امضاءها ، گواهی ثبت

3-اعلام نمودن موضوع و عنوان شرکت

4-معرفی اعضای شرکت و میزان سهام

5-نامگذاری شرکت

6-افتتاح حساب بانکی و صدور گواهی بانکی

انجام امور مربوط به ثبت شرکت در کشور ارمنستان نیازمند تخصص لازم مرتبط با این موضوع و سپردن انجام کارهای قانونی و حقوقی در این رابطه به افراد متبحر و کاردانی است که شرکت فکر برتر با ارایه نیروهای کارآمد خود سختی کار را هموار نموده و با ارایه خدمات کافی و علمی هموطنان عزیز را همراهی می نماید تا به بهترین شکل ممکن به مقاصد تجاری خود برسند.

ارایه خدمات بهینه برای ثبت شرکت در ارمنستان به صورت :

 

تنظیم پیش نویس و اسنادها (که میتواند از طریق وکالتنامه امضاء شوند.)

مشخص کردن نام و تعداد اعضاء (مدیر عامل و رییس)

تنظیم و ارائه مدارک مورد نیازبرای ثبت شرکت مانند نمونه امضاء ها،

فرمهای خاص  توسط دفتر ثبت شرکت در ارمنستان

افتتاح حساب بانکی و صدور گواهی بانکی

ثبت نمودن شرکت در ادارات ثبت دولتی

ثبت نمودن شرکت در ادارات مالیات و تامین اجتماعی

صدور مهرشرکت بعد ازثبت شرکت

مشاوره و مدیریت مالیاتی و حقوقی

معرفی مترجم جهت انجام امور در تمامی مراحل

تنظیم اساسنامه شرکت، وکالتنامه و تفاهم نامه بین اعضای شرکت

ارسال اساسنامه و اسناد برای امضاءبه دفتر مرکزی در تهران در صورت غیر حضوری بودن ثبت شرکت

تهیه اسناد و تسلیم آنها

پیگیری کلیه امور مربوط به مراحل ثبت با ارایه مدارک قانونی و رسمی

آنچه مسلم است تمامی فعالیتهای مربوط به ثبت شرکتها در خارج از کشور نیازمند مجموعه ای از آگاهی ها و قوانین ثبتی منحصر به خود میباشد .چه بهتر آنکه این امور را به دستان کادر مجرب و با سابقه ی شرکت فکر برتر بسپارید که به نحو احسن شما را تا رسیدن به اهدافتان همراهی نمایند.

 

آیا می توان برای ثبت برند از اسامی غیرایرانی استفاده کرد ؟

ali بازدید : 33 شنبه 14 دي 1398 نظرات ()

 

 علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند ، هر نشانی است که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. هر محصول برای اینکه بتواند راحت تر به فروش برسد و مشتریان بیشتری را جذب خود نماید، باید دارای علامت تجاری باشد. در واقع، علامت تجاری یک ابزار بازاریابی است که می تواند اگر با دقت و توجه برگزیده شود جذابیت آن را در افکار عمومی افزایش دهد .

 

در نظام حقوقی ایران طبق بند الف ماده 30 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، هر گونه نشانی که قابل روئت باشد به عنوان علائم تجاری پذیرفته شده است و هر نوع شکل و علامتی ممکن است علامت تجاری صنعتی یا خدماتی باشد. بنابراین، نقش ، تصویر ، رقم ، حروف ، عبارات ، کلمه، مهر ، لفاف ، نام فانتزی ، هر گونه رنگ ، کلمات قصار ، کلمات موزون ، شعر و ترانه تاجر یا تولیدکننده یا طراح لباس مردانه یا زنانه و امثال آن ، می تواند علامت تجاری باشد که از این جهت ، هر نشان قابل روئت ، اشکال و انواع علائم مادی را در برمی گیرد . اما همان طور که می دانیم ، علائم صوتی در نظام حقوقی ایران چون روئت نمی شوند، به عنوان علائم تجاری، صنعتی یا خدماتی ، قابل ثبت کردن نیست. بنابراین اگر شخصی در ایران خواستار ثبت علائم صوتی یا بویایی و ... گردد، پذیرفته نخواهد شد.

اما سوال این است که آیا می توان برای ثبت برند از واژگان خارجی و غیر ایرانی استفاده کرد ؟

در دوران کنونی، نفوذ زبان های بیگانه ، علی الخصوص انگلیسی، در اکثر زبان ها دیده می شود. این نفوذ، در بعضی بخش ها بویژه رایانه ، حمل و نقل هوایی، پزشکی و غیره بیشتر به چشم می خورد. علاوه بر این ، پدیده " جهانی شدن " تجارت ، بعضی از شرکت ها را به سوی انتخاب علائمی که " قابل درک " در بیشتر کشورها باشد، هدایت می کند. در این رابطه غالباَ واژگانی را به کار می برند که طنین کلمات انگلیسی داشته باشد.

امروزه در مرکز ثبت علائم اتحادیه اروپا، اکثر علائم ثبت شده، دربرگیرنده یک یا چند واژه انگلیسی می باشند.

 

 

 

 

 

 

در ایران به علت مجاز نبودن به کارگیری از واژگان اروپایی بعضی از موسسات از واژه های ایرانی که آهنگ انگلیسی داشته باشند استفاده می کنند ، مانند موسسه ای که برای عرضه محصولات خود از واژه آویشن بهره می گیرد و یا از ترکیب کلماتی بهره می گیرند که مانع قانونی نداشته باشد و در خارج از مرزها و با نگارش لاتین ، کلمه مرکب نامی بیگانه نباشد، مانند علامت " نیک کالا " که در آسیای مرکزی و اروپا به تلفظ نیکلای نزدیک بوده، با سهولت بیشتری جای خود را در بازار باز می کند.

حائز اهمیت است، به کارگیری از از واژگان غربی، علی الخصوص انگلیسی این خطر را نیز دارد که اگر موسسات ذی ربط مایل به گسترش حمایت از علامت خود در خارج از مرزها باشند ممکن است در خارج، بویژه کشورهای انگلیسی زبان، چنین علائمی به دلایل مختلف چون " کافی نبودن وجه تمایز بخشی " ثبت نشوند.

چند نکته قابل توجه راجع به اسم برند :

 - اگر علامتی، عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است ، قابل ثبت نیست.

- استفاده از حروف لاتین در نام برند، بشرطی مجاز است که اندازه آن ها از اندازه حروف فارسی کوچکتر باشد.

- جهت ثبت برند لاتین چه کلمه مورد نظر فارسی بوده و با فونت لاتین نوشته شود و یا اینکه خود کلمه ریشه لاتین داشته باشد ، نیاز به کارت بازرگانی است و در این زمینه، تفاوتی در وجود کارت بازرگانی نیست.

- ثبت برند لاتین از نظر سوابق ثبتی و تشابه ها با برند های ثبت مادرید نیز بررسی می گردد.

- ممکن است در علائم تجاری تصویری، نوشته ، حروف یا اعداد با هم مورد استفاده قرار گیرند که در این صورت چنین علائمی را علائم مرکب گویند مثل آرم یا علامت تجاری هواپیمایی ایران ایر که دارای یک طرح خیالی سیمرغ و نوشته لاتین ایران ایر و مشخصات دیگر است .

از همراهیتان سپاسگزاریم.

مطالب خواندنی زیر را از دست ندهید :

- انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری / برند

- انتخاب زیباترین نام برای برند

ثبت شرکت به صورت هم زمان برای چند شرکت

ali بازدید : 28 شنبه 14 دي 1398 نظرات ()

 

شرکت تجاری که دارای شخصیت مستقل از شرکاء می باشد، در موقع تاسیس باید به اداره ثبت اعلام گردد تا در دفاتر ثبت شرکت ها ثبت گردد و تاسیس شرکت به اطلاع عموم برسد. تقاضای ثبت شرکت باید توسط موسسان و مدیران شرکت به عمل آید.

اداره ثبت پس از طی مراحل ثبت و انتشار آگهی مربوطه ، یک نسخه از تقاضانامه را با منضمات ضبط نموده در دفاتر شرکت ثبت می کند و باید نسخه ثانی تقاضانامه را با قید تاریخ و نمره ثبت امضاء و به مهر اداره ممهور کرده و به تقاضا کننده بدهد و این سند ثبت شرکت خواهد بود.

 

اینک سوال این است : آیا می توان چند شرکت را هم زمان به ثبت رساند ؟ در این مقاله، محدودیت های قانونی این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم .

• هیچ کس نمی تواند در یک زمان مدیرعامل بیش از یک شرکت باشد .

مدیرعامل ، مدیر شرکت در برابر اشخاص ثالث می باشد و شرکت با امضای او می تواند با ثالث قرارداد منعقد کند.

به موجب ماده 124 لایحه قانون تجارت ، هیات مدیره اقلاَ یک نفر را به عنوان مدیر عامل انتخاب می کند و تعداد مدیرعامل می تواند بیش از یک نفر باشد.

مدیرعامل هم می تواند از میان اعضای هیات مدیره و هم خارج از اعضای هیات مدیره انتخاب شود. در خصوص امکان تعدد مدیریت اشخاص در شرکت سهامی باید توجه داشت که :

1- مدیرعامل می تواند عضو هیات مدیره، حتی رئیس یا نایب رئیس شرکت دیگر باشد ؛ اما نمی تواند هم زمان مدیرعامل دو شرکت باشد .

2- هیچ فردی نمی تواند اصالتاَ یا به عنوان نمایندگی از شخص حقوقی، هم زمان در بیش از یک شرکت که تمام یا یخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است ، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت ، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.

3- اعضای هیات مدیره شرکت سهامی من جمله رئیس و ناب رئیس می توانند عضو هیات مدیره، حتی رئیس یا نایب رئیس یا مدیرعامل شرکت دیگر باشند.

4- اصولاَ شخص نمی تواند همزمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل یک شرکت باشد مگر با تصویب سه چهارم آرای حاضر در مجمع عمومی عادی .

شایان ذکر است ، اشخاصی که به موجب ماده 11 نمی توانند عضو هیات مدیره بشوند ، نمی توانند سمت مدیرعامل را نیز داشته باشند. تصمیمات و اقدامات مدیرعاملی که برخلاف مفاد این ماده انتخاب شده است در مقابل صاحبان سهام و اشخاص ثالث معتبر و مسئولیت های سمت مدیریت عامل شامل حال او خواهد بود.

هم چنین به موجب ماده 127 لایحه ، مدیرعامل فاقد شرایط با تقاضای هر ذینفع در دادگاه قابل عزل می باشد و حکم دادگاه در این خصوص نیز قطعی و غیرقابل شکایت است.

نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیرعامل باید با ارسال نسخه ای از صورت جلسه هیات مدیره به مرجع ثبت شرکت ها اعلام و پس از ثبت در روزنامه رسمی آگهی شود.

• افراد عضو هیئت مدیره نمی توانند همزمان در دو شرکت عضو باشند .

هر شرکت به وسیله عده ای از اشخاص صاحب سهم اداره می شود که قانون ، عنوان هیئت مدیره به آن ها داده است. افراد این هیئت ، هر یک نماینده شرکت هستند. یعنی از طرف شرکت نمایندگی دارند که مطابق قانون تجارت و اساسنامه شرکت در روابط خارجی شرکت با اشخاص ثالث و در روابط داخلی شرکاء و سایر ارکان شرکت از اختیاراتی که به آن داده شده است ؛ در امور جاری شرکت اقدام نمایند.

در این رابطه ، نکته حائز اهمیت آنکه : هیچ یک از افراد در هیئت مدیره نمی توانند در دو شرکت به طور همزمان فعالیت کنند. لذا ، چنانچه شخصی در شرکت دولتی ، جزء هیئت مدیره آن شرکت باشند و قصد تاسیس و ثبت شرکت و یا مشارکت در شرکتی را داشته باشند که در آن هم سمتی از هیئت مدیره برای وی در نظر گرفته شده باشد، امکان آن وجود نخواهد داشت.

متخلف علاوه بر برکنار شدن از شرکت ، به استرداد وجوه دریافتی به شرکت و به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.

چند نکته :

- چند شرکت با هم می توانند بدون وجود اشخاص حقیقی شرکت مستقلی ثبت نمایند.

- با توجه به منع تصدی بیش از یک شغل مصوب 1373 و اصلاحات بعدی آن ، تصدی به مدیریت عامل یا عضویت در هیات مدیره انواع شرکت های خصوصی جز شرکت های تعاونی ادارات و موسسات برای کارکنان دولت ممنوع است و برای متخلف مجازات پیش بینی شده است. بنابراین ، کارمندان دولت نمی توانند به سمت ریاست ، مدیریت عامل و عضو هیئت مدیره شرکت های خصوصی منصوب شوند اما می توانند شرکت را به نام دیگر ثبت نمایند و تنها به عنوان یکی از اعضاء شرکت باشند.

مراحل راه اندازی و تشکیل شرکت تعاونی

ali بازدید : 53 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات ()

 

به طور کلی هر تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می شود که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشد.

برای تشکیل یک شرکت تعاونی می بایست مراحلی را طی نمود که طی نمودن این مراحل مستلزم وجود عواملی است مانند عضو ، سرمایه ، هیئت موسس و غیره که در ذیل، به ذکر آن ها می پردازیم. قبل از هر چیز، لازم به یادآوری است شما عزیزان می توانید کلیه سوالات خود را راجع به نحوه ی  

 

تشکیل شرکت های تعاونی

الف ) اقدامات مقدماتی

اولین اقدام برای تشکیل شرکت تعاونی این است که عده ای از علاقه مندان به تشکیل شرکت تعاونی که نباید از 7 نفر کمتر باشند باید یک جمعی را به عنوان موسسین تشکیل دهند که به آن ها هیئت موسس گویند. این هیئت باید با رعایت قوانین و مقررات مربوط به تعاونی ها مدارکی را برای تشکیل و ثبت شرکت آماده و تحویل وزارت تعاون دهند. این هیئت دارای وظایفی است که عبارتند از :

_ تهیه اساسنامه و تکمیل و پیشنهاد آن به اولین مجمع عمومی عادی برای بررسی و تصویب ؛

_ دعوت از افراد واجد شرایط، جهت عضویت در تعاونی مربوط ؛

_ تشکیل دادن اولین مجمع عمومی عادی برای بررسی و تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیئت مدیره و اولین بازرس یا بازرسان شرکت طبق اساسنامه مصوب و انجام سایر وظایف مربوط ؛

_ موسسان تعاونی باید با قوانین و مقررات تعاونی ها آشنایی داشته باشند در صورت نیاز باید در کلاس های آموزشی یک روزه که اداره کل تعاون استان دایر می کند ، شرکت کنند.

بنابراین هیئت موسس برای تقاضای موافقت تشکیل شرکت تعاونی پس از تهیه اساسنامه و دعوت افراد واجد الشرایط و تشکیل اولین مجمع عمومی عادی برای بررسی و تصویب آن ، اساسنامه را با یک طرحی به عنوان طرح توجیهی یا طرح پیشنهادی تهیه کند که مشتمل بر لزوم تاسیس شرکت تعاونی باشد. همچنین هیئت موسس باید نماینده تام الاختیاری را طی صورتجلسه برای معرفی به وزارت تعاون تعیین کند سپس به همراه تقاضای موافقت به وزارت تعاون ارائه دهد. وزارت تعاون موافقت خود را با تشکیل یا عدم تشکیل شرکت تعاونی اعلام می دارد و چنانچه موافقت خود را برای تشکیل شرکت اعلام دارد مراحل بعدی باید صورت گیرد.

ب) اقدامات پس از موافقت تشکیل شرکت

وزارت تعاون پس از دریافت درخواست هیئت موسس و مدارک لازم ، آن ها را بررسی می نماید و در صورت پذیرفته شدن درخواست موافقتنامه تشکیل شرکت تعاونی را صادر می نماید و نمونه اساسنامه و فرم های مورد نیاز را در اختیار نماینده هیئت موسس قرار می دهد که پس از دریافت آن باید اقدامات ذیل را انجام دهد :

1. اخذ مجوز فعالیت شرکت تعاونی

2. تدوین اساسنامه به جهت تصویب اعضاء

3. افتتاح حساب بانکی

4. دعوت از افراد واجد الشرایط مندرج در اساسنامه ( شرایط عمومی و اختصاصی )

5. تطبیق شرایط داوطلبان با اساسنامه

6. دعوت از کارشناسان رسمی دادگستری برای ارزیابی آورده های غیرنقدی

7. انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی

8. قبول درخواست داوطلبان نامزدی عضویت در هیئت موسس و سمت بازرس

9. ارسال یک نسخه از آگهی دعوت به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

10. درخواست عضو ناظر برای حضور در جلسه اولین مجمع عمومی عادی

11. تهیه و تنظیم فرم های درخواست عضویت و تعهد به رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اساسنامه.

12. تهیه اوراق خرید سهام.

ج) اقدامات در برگزاری اولین مجمع عمومی عادی

1. تهیه دعوت نامه یا آگهی دعوت مجمع عمومی عادی

2. انتشار دعوت نامه از طریق درج یکی از روزنامه های کثیرالانتشار یا محلی

3. برگزاری مجمع عمومی عادی

4. اعلام گزارش هیئت موسس

5. بررسی تصویب اساسنامه شرکت تعاونی

6. انتخاب اولین هیئت موسس و اولین بازرس یا بازرسان شرکت تعاونی

7. ختم وظایف هیئت موسس

8. تنظیم صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی

9. ارسال صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی به اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی جهت ارسال به اداره ثبت شرکت ها

 

ارکان شرکت تعاونی

ارکان شرکت تعاونی یعنی ارکانی که در پیشبرد فعالیت ها و اهداف شرکت های تعاونی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و موجب می گردد که شرکت تعاونی به نحو مطلوب تصمیم گیری ، اداره و نظارت گردد. مطابق ماده 29 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ، ارکان شرکت تعاونی به سه مورد تقسیم شده است :

1. مجمع عمومی

2. هیئت مدیره

3. بازرس یا بازرسان

ثبت نیک | ثبت شرکت | ثبت برند

ali بازدید : 46 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات ()

 

مقالاتمقالاتثبت شرکت های خارجی در ایران

 

شرکت هایی که در ایران تشکیل بشوند و مرکز اصلی آن ها در ایران باشد ،ایرانی و سایر شرکت ها خارجی هستند. به موجب ماده 3 قانون ثبت شرکت ها ، برای آنکه شخصیت حقوقی شرکت خارجی در ایران شناخته شود و شرکت خارجی بتواند در ایران مبادرت به امور تجاری کند، باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده ، در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد.عدم هر یک از دو ملاک فوق موجب می شود که از دید قانون ایران ، شرکت خارجی موجودیت نداشته باشد.

حال این سوال مطرح می شود که ثبت شرکت خارجی در ایران مجاز است یا خیر ؟

چنین پرسشی از این لحاظ مطرح می شود که اصل 81 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می کند : دادن امتیاز تشکیل شرکت ها و موسسات در امور تجاری و صنعتی و کشاورزی و معادن و خدمات به خارجیان مطلقاَ ممنوع است. آیا این اصل به این معناست که شرکت های خارجی را به این دلیل که ثبتشان ممنوع است، نمی توان در ایران به رسمیت شناخت ؟ شورای نگهبان در تفسیری که از این اصل کرده گفته است : شرکت های خارجی که با دستگاه های دولتی ایران ، قرارداد قانونی منعقد نموده اند می توانند جهت انجام امور قانونی و فعالیت های خود در حدود قرارداد منعقده و طبق ماده 3 قانون ثبت شرکت ها به ثبت شعب خود در ایران مبادرت نمایند و این امر با اصل 81 قانون اساسی مغایرتی ندارد. بنابراین، فعالیت شرکت های خارجی در ایران هنگامی قانونی است که شخصیت آن ها در ایران شناسایی شود و این شناسایی فقط با ثبت آن ها ممکن می شود.

انعقاد قرارداد توسط شرکت های خارجی با موسسات ایرانی مجوز ثبت و در نتیجه ، تشکیل شرکت های خارجی در ایران نیست ؛ اما ممنوعیت ثبت شرکت خارجی فقط در صورتی صادق است که شرکت خارجی بخواهد در ایران به فعالیت مربوط به امور تجاری، صنعتی، کشاورزی، معادن . خدمات بپردازد ، والا خارج از قیود مندرج در اصل 81 قانون اساسی، تشکیل شرکت خارجی از طریق ثبت آن بلامانع است.

 

ضوابط ثبت شرکت خارجی در ایران

درخواست ثبت باید در تهران و نزد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به عمل آید. شرکتی که درخواست ثبت می کند، باید در نزد مرجع ثبت شرکت ها ثابت کند که در کشور خود قانونی است. این امر با ارائه مدارکی از مراجع ذی صلاح کشور مربوط که توسط مقامات کنسولی ایران در آن کشور تصدیق شده باشد، احراز می شود.

جهت ثبت شرکت های خارجی، ماده ی 5 نظامنامه ی اجرای قانون ثبت شرکت ها مصوب 1310تقدیم اسناد زیر را ضروری تلقی کرده است:

1- اظهارنامه ی ثبت

2- یک نسخه مصدق از اساسنامه ی شرکت

3- یک نسخه مصدق از اختیارنامه ی نماینده عمده شرکت در ایران و در صورتی که شرکت چند نماینده مستقل در ایران داشته باشد،یک نسخه مصدق از اختیارنامه هر یک از آن ها

4- داشتن مجوز از وزارتخانه یا سازمان دولتی و یا یک نهاد انقلابی و یا موافقت یکی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران چنانچه شرکت خارجی باشد که شرایط عملیات آن به موجب امتیازنامه صحیح منظمی مقرر گردیده علاوه بر اسناد فوق باید موارد امتیاز نامه با تصدیق وزارت امور خارجه مشعر بر صحت آن امتیازنامه نیز تسلیم شده باشد کلیه اوراق مزبور باید به فارسی تهیه شده و یا یک نسخه ترجمه مصدق از آن به فارسی ضمیمه شود.

پس از تقدیم اسناد فوق به اداره ی ثبت شرکت ها، کارشناس ثبت شرکت، اظهارنامه شرکت مزبور را رسیدگی می کند.طبق ماده 6 نظامنامه ی مذکور،اظهارنامه موضوع بند 1 ماده 5 باید به فارسی نوشته شده،دارای نکات زیر باشد:

1- نام کامل شرکت

2- نوع شرکت از سهامی و ضمانتی-تضامنی-و مختلط و غیره

3- مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن

4- تابعیت شرکت

5- مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا

6- آخرین بیلان شرکت،مشروط بر اینکه قوانین جاریه و یا عرف تجاری مملکت اصلی شرکت و یا اساسنامه ی خود شرکت،انتشار بیلان شرکت را مقرر کرده باشد.

7- در چه محل و در چه تاریخ و در نزد کدام مقام صلاحیتدار،شرکت تقاضا کننده،مطابق قوانین مملکت اصلی خود ثبت شده است.

8- شرکت به چه نوع امر صنعتی یا تجاری یا مالی در ایران مبادرت می کند.

9- شعب آن در کدام یک از نقاط ایران موجود است.

10- نماینده عمده شرکت در ایران کیست و اگر شرکت چند نماینده مستقل دارد،نمایندگان مستقل شرکت در ایران چه اشخاصی هستند.

11- اسم و آدرس صحیح شخص یا اشخاصی که مقیم در ایران بوده و برای دریافت کلیه ابلاغات مربوطه به شرکت صلاحیت دارند.

12- تعهد به اینکه همه ساله یک نسخه از آخرین بیلان شرکت را در صورتی که بیلان مزبور مطابق فقره ششم این ماده انتشار باشد،به دایره ثبت شرکت ها بدهد.

هرگاه ثبت شعبه شرکت خارجی مد نظر باشد، ماده 8 نظامنامه اجرای قانون ثبت شرکت ها،ارائه مدارک ذیل را ضروری دانسته است:

1- اظهارنامه ثبت به فارسی

2- سواد مصدق سند ثبت خود شرکت در ایران

3- سواد مصدق از اختیارنامه نماینده که مدیر شعبه است.

چنانچه تقاضای ثبت شعبه در ضمن تقاضای ثبت خود شرکت به عمل آید،تقدیم سواد مصدق سند ثبت خود شرکت لازم نخواهد بود.

به موجب ماده 18 نظامنامه مذکور،”پس از ثبت شرکت و هر یک از شعب آن، اداره ثبت اسناد باید تصدیقی مشعر بر ثبت شرکت یا شعبه آن به تقاضا کننده بدهد.تصدیق مزبور باید حاوی مراتب ذیل باشد:

1- نام کامل شرکت

2- نوع شرکت از سهامی و ضمانتی و مختلط و غیره

3- مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن

4- تابعیت شرکت

5- مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا

6- در چه محل و در چه تاریخ و در نزد کدام مقام صلاحیتدار شرکت تقاضا کننده مطابق قوانین مملکت اصلی خود ثبت شده است.

7- شرکت به چه نوع  امر صنعتی یا تجاری یا مالی در ایران مبادرت می کند.

8- تاریخ ثبت

9- امضای مدیر کل ثبت اسناد مملکتی

هرگاه تصدیق، راجع به ثبت شعبه باشد،علاوه بر موارد فوق،در تصدیقنامه باید محل شعبه نیز قید شود.

لازم به توضیح است به موجب ماده 21 نظامنامه، مراتب مذکور در ماده فوق باید در یکی از روزنامه های محلی منتشر شود که شعبه شرکت در آن جا دایر بوده و یا تاسیس می شود.

 

حقوق شرکت های خارجی در ایران

هر گاه شخصیت حقوقی شرکتی در ایران شناخته شد، شرکت در همان شرایطی قرار خواهد گرفت که یک شخص حقیقی خارجی در ایران داراست. به عبارت دیگر، چنین شرکتی از کلیه حقوقی که برای خارجیان در نظر گرفته شده برخوردار شده، کلیه تعهدات آن ها را نیز خواهد داشت؛ با این توضیح که شرکت خارجی، اولاَ نمی تواند در ایران بیش از حقوقی را بهره مند شود که خاص اشخاص حقیقی است ، مانند حقوق خانوادگی و امثال آن . از طرفی ، قوانین خاص ممکن است برای شرکت تمهیداتی معین کرده باشند که اشخاص خارجی بیگانه مشمول آن نمی شوند؛ مانند ماده 107 قانون مالیات های مستقیم ( مصوب 1380) که برای اشخاص حقوقی خارجی که در ایران فعالیت می کنند، مقررات ویژه مالیاتی معین کرده است.

در انتها شایان ذکر است “شرکت های سهامی خاص”  و ” با مسئولیت محدود” ، جزء متداول ترین انوع شرکت هایی هستند که توسط اتباع خارجی در ایران به ثبت می رسند.

شرایط ثبت شرکت مختلط سهامی چیست ؟

ali بازدید : 50 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات ()

 

شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت اسم مخصوصی، بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود. شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آن ها تا میزان سرمایه ای است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه او به صورت سهام درنیامده و مسئول کلیه بدهی هایی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. در صورت تعدد شریک ضامن ، مسئولیت آن ها در مقابل طلبکاران شرکت و روابط آن ها با یکدیگر تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود.

مدیریت شرکت مختلط سهامی، مخصوص به شریک یا شرکای ضامن است که می توانند خود ، مدیریت را بر عهده بگیرند و یا شخص یا اشخاص دیگری به عنوان مدیر شرکت تعیین کنند. در هر یک از شرکت های مختلط سهامی، هیئت نظار وجود دارد. اعضای هیئت باید از شرکا باشند و انتخاب آن ها با مجمع عمومی شرکاست. ترتیب انتخاب هیئت نظار و مدت آن در اساسنامه تعیین می شود و در هر حال اولین هیئت نظار برای یک سال انتخاب خواهد شد.

اعضای هیئت نظار دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت را بررسی و همه ساله گزارشی به مجمع عمومی تسلیم می کنند. هیئت نظار می تواند شرکای شرکت را برای تشکیل مجمع عمومی دعوت کند.

به موجب ماده ی 176 قانون تجارت ، برای تشکیل شرکت لازم است که:

1- اساسنامه و یا شرکتنامه حاوی امور اساسی شرکت تهیه شود.

2- پرداخت ثلث سرمایه ی نقدی و تعهد دو ثلث بقیه اعلام گردد.

3- سهم الشرکه ی غیر نقدی ارزیابی و تحویل شرکت شود.

4- در تنظیم سهام یا قطعات قیمت حداقل با توجه به سرمایه ی شرکت تعیین گردد.

یعنی اگر سرمایه کمتر و یا معادل دویست هزار ریال بود حداقل پنجاه ریال و اگر بیشتر از این مبلغ بود یکصد ریال.

5- تهیه ی رسید سرمایه بنحوی که هست و اعلام آن با تصریح به اینکه سرمایه د ر تحویل شرکت است.

6- تعیین اسامی و مشخصات شرکاء سهامی با مقدار سهام آن ها و شریک یا شرکاء ضامن با میزان سهم الشرکه

مشخصات عمومی شرکت  مختلط سهامی ( نام شرکت ، حداقل شرکا ، سرمایه ، هیات مدیره و ساختار مدیریتی شرکت )

 

نام شرکت مختلط سهامی

در این شرکت در اسم شرکت باید عبارت مختلط سهامی ذکر گردد تا علاقه مندان به معامله با این شرکت بدانند با چه اشخاصی و تحت چه مقرراتی مایل به معامله می باشند . همچنین باید لااقل نام یکی از شرکاء ضامن قید گردد تا طرف معامله با شرکت بداند به چه کسی باید برای طلب خود رجوع کند .

وفق ماده 163 ، در نام شرکت مختلط سهامی دو شرط باید رعایت شود :

1. در اسم شرکت باید عبارت ” شرکت مختلط” ذکر شود.

2. در اسم شرکت باید لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

 

حداقل تعداد سهامداران

حداقل دو نفر و حداکثر بدون محدودیت می باشد.

 

حداقل سرمایه مختلط سهامی

اولین مجمع عمومی طبق ماده 41 قانون باید تشکیل و بدواَ اظهار موسسین را ، راجع به فروش سهام و تادیه اقلاَ ثلث قیمت سهام نقدی و تعهد بقیه و سایر مواردی که ذکر شده رسیدگی و اظهاریه ای که به اداره ثبت داده می شود تصویب و اگر سهام غیرنقدی باشد، آن چه در ازاء قیمت آن ها داده می شود تقویم و مراقبت رد پرداخت نماید.

 

حداقل تعداد مدیران و بازرسین

شرکت های مختلط سهامی دارای هیات مدیره نمی باشند بلکه دارای هیات نظار یا بازرسان لااقل مرکب از سه نفر از شرکاء می باشند.

 

ساختار مدیریتی شرکت

مجمع عمومی + هیات نظار یا بازرسان

 

دوره انتخاب مدیران

اولین هیئت نظار فقط برای یک سال انتخاب خواهد شد پس مدت ماموریت هیئت نظار بسته به مندرجات اساسنامه است ولی اولین دفعه باید برای مدت یک سال که در حقیقت آزمایش عمل آن ها است انتخاب شوند.

 

مسئولیت شرکا در شرکت مختلط سهامی

«شرکای ضامن : نامحدود. شرکای سهامی: به میزان مبلغ اسمی هر شریک »

سوالات خود را از ما بپرسید.

ثبت شرکت در اروپا چگونه است و چه مزایایی دارد

ali بازدید : 49 یکشنبه 10 آذر 1398 نظرات ()

 

 

• قاره اروپا

قاره اروپا در نیمکره شمالی زمین قرار دارد و پس از قاره اقیانوسیه، دومین قاره کوچک جهان است.قاره اروپا با قاره آسیا در یک پهنه خشکی قرار گرفته اند و با یکدیگر خشکی بزرگ اوراسیا را تشکیل می دهند.مرز طبیعی میان اروپا و آسیا را کوه های اورال تشکیل می دهند.

 

مساحت اروپا حدود 10 میلیون کیلومتر مربع است و بیش از 730 میلیون نفر جمعیت دارد که یازده درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.با وجود مساحت نسبتا کم خود اروپا پس از آسیا دومین قاره جهان از نظر تراکم جمعیت است. اروپا که به دلیل قرار گرفتن در منطقه معتدل شمالی به قاره سبز معروف است، بین آب های دریای خزر و دریای سیاه در جنوب شرقی مدیترانه در جنوب اقیانوس اطلس در غرب و دریای آدرباتیک در شمال قرار دارد.اروپا همچنین جزایر بسیاری دارد که از جزایر بزرگ آن می توان به جزایر بریتانیا و ایسلند اشاره کرد. شماری از شهرهای مهم و تاریخی جهان از جمله لندن، رم، مسکو، آتن، پاریس، و برلین در اروپا قرار گرفته اند.

اغلب دانشمندان و مخترعان و نویسندگان جهان اروپایی بوده و هستند.مردم اروپا زیاد کار می کنند و به این وسیله توانسته اند فقر و گرسنگی را در قاره خود تا حد زیادی نابود کنند. از این رو، اروپایی ها از ثروتمند ترین مردم جهان هستند.اروپا بخش تولیدی پر هیجانی دارد، بسیاری از تولیدات بزرگ صنعتی دنیا در اروپا صورت می گیرد.برخی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان اروپاییان هستند.خودروهایی مانند پژو، رنو، بی ام و، ولوو، بنز و فولکس نخستین بار در کشورهای اروپایی ساخته شده اند و همچنین نخستین کسانی که در آسمان پرواز کردند، اروپایی بودند.

• کشاورزی و صنعت ماهیگیری

بخش کشاورزی در اروپا، بسیار گسترش یافته است.بخش کشاورزی در اروپا توسط سیاست های کشاورزی مشترکین حمایت می شود.کشاورزی تقریباَ در همه جای اروپا رایج است وبا استفاده از ماشین آلات مدرن و شیوه های علمی صورت می گیرد.در جنوب اروپا، آب و هوای مدیترانه ای سبب شده است که در این منطقه محصولات ویژه ای چون زیتون، مرکبات و انگور به عمل آید. در آنجا دامداری و دامپروری نیز با شیوه های علمی انجام می شود و میزان تولید محصولات گوشتی و لبنی زیاد است.بسیاری از فرآورده های گوشتی و لبنی کشورهایی چون هلند، و دانمارک به خارج از اروپا صادر می شود.

صنعت ماهیگیری نیز به سبب دسترسی به دریاها و اقیانوس اطلس در اروپا رونق دارد و نروژ از کشورهایی است که در این صنعت فعالیت چشمگیر دارد.قاره اروپا به دلیل داشتن مراکز فرهنگی و تاریخی فراوان نظیر موزه ها، کلیساها و دانشگاه ها مورد توجه گردشگران است.جاذبه های طبیعی سواحل آفتابی طولانی در مدیترانه، ورزشگاه های زمستانی در کوه های آلپ و بالاخره داشتن مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ، پیوسته مورد بازدید جهان گردان سراسر دنیا قرار می گیرد.اسپانیا، ایتالیا، فرانسه از جمله کشورهایی هستند که از طریق ورود جهانگردان درآمدهای بسیار زیادی کسب می کنند.

• سرمایه گذاری و بانکداری

اروپا بخش مالی پیشرفته بسیار خوبی دارد.بسیاری از شهرهای اروپایی واحد پول رایجشان یورو است. این امر باعث شده است که خانه داران و شرکت ها بتوانند به راحتی در کمپانی ها سرمایه گذاری کنند و بتوانند بدون هیچ ممانعتی در بانک های دیگر کشورهای اروپایی پول واریز کنند.بانک های اروپایی جزء سودآورترین و بزرگترین بانک های جهان هستند.قاره اروپا دارای منابع زیرزمینی از قبیل معادن زغال سنگ و نفت است.

امروزه اروپا با استفاده از علم و فناوری جدید توانسته است از بزرگترین مناطق صنعتی جهان باشد.کالاهای صنعتی کشورهایی چون آلمان، انگلستان و فرانسه به سراسر جهان صادر می شود.

• ثبت شرکت در اروپا

کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که تمایل به حضور در بازار بین المللی در کشورهای اروپایی را دارند می توانند نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایند وبه طور رسمی صاحب شرکت در اروپا گردند.

• مهم ترین شکل های قانونی فعالیت اقتصادی در اروپا عبارتند از:

تاسیس شرکت با مسئولیت محدود :

ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود ساده ترین و بهترین نوع حضور در بازار اقتصادی اروپا می باشد.تاسیس و به ثبت رساندن شرکت با مسئولیت محدود را می توان با یک شخص یا بیشتر تأسیس نمود.حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مبلغ 25000 یورو می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اروپا :

الف) مدارک مربوط به شرکت مادر در ایران

ب) مدارک مربوط به شخص متقاضی ثبت شرکت مستقل

ج) مدارک مربوط به شعبه در کشورهای اروپایی می باشد.مانند مجوز فعالیت صنفی.

” در ضمن هزینه های تأسیس و ثبت شرکت نیز باید پرداخت شوند.”

• تاسیس شعبه :

اشخاص ایرانی می توانند نسبت به تاسیس و ثبت شعبه اعم از مستقل و وابسته اقدام نمایند.تمام شرکت های تجاری با شخصیت حقوقی مستقل از نظر قانون کشورهای اروپایی تاجر کامل بوده و مجاز به تاسیس شعبه می باشند.شعبه می تواند به شکل شعبه مستقل و شعبه به صورت وابسته باشد.

• دفتر نمایندگی :

تأسیس دفتر نمایندگی در اروپا ممکن است به شکل دفتر باشد.این دفتر ممکن است از طرف خود شرکت مادر اداره شود و از این لحاظ از هر جهت وابسته به شرکت مادر است و یا ممکن است که این دفتر نمایندگی از طرف یک نماینده تجاری با داشتن وکالت اداره شود.در هر صورت دفتر نمایندگی حق فعالیت مستقل مانند عقد قرارداد به نام خود نداشته و فقط می تواند فعالیت تجاری محدودی داشته باشد.مانند خدمات پس از فروش یا بازاریابی.

• مزایای ثبت شرکت در اروپا :

 

امکان درخواست پاسپورت اروپایی و دریافت حق شهروندی پس از اخذ اقامت دائم

دسترسی به تمام نواحی اروپایی برای مسافرت ، تجارت و اقامت طولانی مدت

استفاده از برندهای تجاری اروپائی

امکان اخذ آسان ویزای کشورهای اروپایی

زندگی و اقامت در یکی از بهترین کشورهای اروپا

نیروی کار حرفه ای

سیاست های نوآوری و تغییر در پیشرفت این کشور

اقتصاد پایدار کشورهای اروپایی

امکان درخواست اقامت دائم پس از 3سال

قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

افتتاح حساب شرکتی و شخصی

مالکیت 100درصدی

زیرساخت های پیشرفته کشورهای اروپا

بهره مندی از مزایای مالیاتی

پیشرو نیروی مالی

تعداد صفحات : 16

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 159
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 109
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 1,915
  • بازدید سال : 5,574
  • بازدید کلی : 54,995